Orange România a înregistrat o creştere cu 1,4% a afacerilor în T4 din 2020

Foto: idevice.ro
0 83

Orange România a înregistrat o cifra de afaceri în trimestrul IV din 2020, de 304 milioane de euro, în creştere cu 1,4% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, iar numărul de clienţi ai serviciilor mobile, fixe şi TV s-a majorat cu 1%, până la 10,727 milioane, conform unui comunicat al companiei, transmis joi AGERPRES.

Orange a continuat dezvoltarea reţelei, iar la 31 decembrie 2020 asigura acoperire 4G pentru 99,2% din populaţie şi 4G+ pentru mai mult de de 65% dintre români, faţă de 53%, la final de 2019. În acest sens, în 2020, un număr de 230.000 de locuitori din 503 de localităţi nou acoperite au primit acces la conectivitate 4G.

„Dacă în 2019 reţeaua Orange 5G era prezentă în 4 oraşe, 2020 a adus conectivitatea 5G în 15 oraşe din România, iar Capitala este 100% acoperită. Dincolo de viteze comparabile cu cele de fibră optică, cu maxime de 1,2 Gbps – de până la 10 ori mai mari decât 4G, reţeaua Orange 5G permite inovaţii tehnologice ce aduc îmbunătăţiri semnificative viitoarelor proiecte de oraşe inteligente, mobilitate, media etc. Dezvoltările la nivel de infrastructură au fost făcute în condiţiile îmbunătăţirii eficienţei energetice, prin ajustarea consumului echipamentelor în funcţie de trafic şi prin folosirea unor soluţii ce reduc cantitatea de curent electric necesar în centrele de date şi în incintele de telecomunicaţii. Aceste acţiuni reprezintă o parte dintre eforturile Orange pentru reducerea impactului asupra mediului înconjurător”, se arată în comunicatul operatorului de telecomunicaţii.

În ultimele trei luni din anul trecut, Orange România a realizat o cifră de afaceri în valoare de 304 milioane de euro, în creştere cu 1,4% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, evoluţia fiind determinată de majorarea vânzărilor de echipamente, înregistrată în contextul în care multe dintre activităţile economice s-au mutat în mediul digital, iar cifra de afaceri totală pentru anul 2020 s-a ridicat la 1,076 miliarde de euro.

Anul 2021, Orange România oferă servicii mobile, fixe şi TV pentru 10.727.000 de clienţi, în creştere cu 1%, comparativ cu finalul T4 din 2019, iar serviciile fixe în bandă largă are 403.000 de clienţi, mai mulţi cu 13% de la an la an.

În contextul serviciilor pentru companii şi sectorul public, în 2020, Orange a fost partener de digitalizare pentru clienţii din sectorul public şi privat, iar pentru adaptarea activităţii la noile condiţii cele mai cerute soluţii tehnologice au fost de lucru colaborativ, call center şi securitate cibernetică. În acelaşi timp, Orange a răspuns rapid, într-o situaţie de criză, la nevoile spitalelor ori ale şcolilor.

În acest sens, compania a livrat peste 180.000 de tablete, pe parcursul anului, în timp ce Fundaţia Orange a investit peste 550.000 euro în educaţie digitală şi a adaptat platforma de învăţare Digitaliada la noile condiţii de învăţare pentru mai mult de 35.000 de elevi, profesori şi părinţi.

Toate veniturile din servicii IT&C, destinate companiilor, au cunoscut o evoluţie constantă, cu o creştere de 20% faţă de 2019, anunţă compania.

Din punct de vedere al segmentului care a înregistrat creşteri a fost cel al serviciilor financiare Orange Money, utilizate în prezent de peste 260.000 de clienţi. Acestea au consemnat un salt de 50%, iar baza de carduri emise s-a dublat în 2020.

Totodată, în perioada de referinţă, comenzile e-commerce pentru servicii şi achiziţii online sau triplat în comparaţie cu acelaşi interval din 2019. Pe acest segment, Orange România a lansat Yoxo, primul abonament 100% digital, ce a cunoscut o creştere constantă pe parcursul ultimelor luni.

Astfel, numărul utilizatorilor activi My Orange a crescut cu 35% în 2020 faţă de finalul anului trecut, în timp ce numărul de conversaţii cu chatbot-ul Djingo a crescut cu 80% în intervalul de referinţă, notează operatorul de telecomunicaţii.

Sursa: Agerpres
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata