Parteneriat strategic între USAMV şi producatorul de inputuri organice Norofert

De Jurnalul Național Economie Investiții 241 citiri
5 min citire

În vederea dezvoltării de produse şi servicii inovative, compania Norofert, cel mai mare producător român de inputuri organice pentru agricultură, a încheiat un parteneriat strategic cu Universitatea de Ştiinţe Agronomice şi Medicină Veterinară (USAMV) din Bucureşti. Împreună cle două au în vedere dezvoltarea de produse şi servicii inovative destinate comercializării atât pe piaţa unică europeană, cât şi pe pieţele globale, informează un comunicat al companiei.

„Cooperarea cu Norofert ne onorează, iar obiectivele ambiţioase pe care ni le-am propus, pot face din parteneriatul nostru un exemplu de bună practică şi eficienţă nu numai la nivel european, ci şi pe plan internaţional. Putem demonstra împreună puterea sinergiilor care apar atunci când universităţile şi companiile îşi unesc forţele şi aduc plus valoare în ceea ce priveşte gama de produse inovative oferite pieţei internaţionale, prin implementarea celor mai potrivite soluţii ştiinţifice pentru agricultura performantă sau prin contribuţia la pregătirea de calitate a unei noi generaţii de specialişti, manageri şi antreprenori. Dezvoltăm un parteneriat între două instituţii româneşti, care şi-au propus să contribuie la revoluţionarea agriculturii la nivel european sau chiar global şi răspundem astfel provocărilor următorilor 10 ani, suprapuse cu obiectivele Pactului Verde European”, a declarat Sorin-Mihai Cîmpeanu, rector al USAMV Bucureşti.

Parteneriatul celor două se concentrează pe două axe  principale – cercetare aplicată şi internaţionalizare. Din această colaborare se aşteaptă ca cercetătorii USAMV să dezvolte împreună cu experţii Norofert produse noi care să răspundă nevoilor agriculturii ecologice. Acestea, vor fi ulterior promovate şi comercializate pe toate pieţele în care Norofert este prezentă, inclusiv în Statele Unite, unde în aprilie 2020, Norofert a înfiinţat cu succes o filială în statul Ohio, Norofert USA, LLC.

„Suntem mândri că Norofert a încheiat acest parteneriat cu USAMV, construind astfel o punte între comunitatea locală de cercetare şi mediul de business. Pe măsură ce expansiunea noastră pe pieţele externe, în special în Statele Unite, avansează, suntem bucuroşi să contribuim la clădirea unei imagini a României, de ţară cu un imens potenţial de cercetare, în special în domeniul agriculturii. Deoarece ne extindem permanent gama de produse Norofert, activitatea cercetătorilor de la USAMV va fi esenţială în procesul de dezvoltare a noilor formule care vor aborda cel mai bine provocările actuale ale agriculturii moderne. Mulţumim USAMV pentru încrederea acordată şi aşteptăm cu nerăbdare să avem o colaborare extrem de productivă”, a subliniat Vlad Popescu, CEO, Norofert.

Producătorul Norofert a atras, în ultimele 12 luni aproximativ 19 milioane lei de la investitorii de la Bursa de Valori Bucureşti, capital care a fost parţial direcţionat către extinderea în Statele Unite. Industria agricolă din America reprezintă unul dintre cele mai mari sectoare ale economiei, cu aproximativ 2 milioane de ferme operaţionale în prezent. Ca urmare a primiri autorizaţiei în statul Ohio, Norofert se aşteaptă să vândă deja primele produse în SUA în campania din această toamnă, momentan fiind efectuate testări în câmp ale acestor produse special formulate pentru piaţa americană.

Pentru viitor, cei doi parteneri doresc să contribuie şi la consolidarea pregătirii practice a generaţiilor viitoare, prin educarea şi formarea studenţilor, urmărind ca aceştia să obţină competenţele necesare pentru provocările prezentului, dar mai ales pentru agricultura inovativă a viitorului, digitalizată şi ecologică.

„Studenţii USAMV Bucureşti urmează programe de studii specializate pe agricultură organică, un domeniu important, cu impact direct asupra unor probleme cu care societatea se confruntă în prezent, precum poluarea mediului, schimbările climatice sau sănătatea umană”, se arată în comunicat.

În acest context, Comisia Europeană a publicat,  pe 20 mai 2020, Strategia „De la fermă la consumator” (From Farm to Fork), care presupune trecerea către un sistem alimentar mai sănătos şi mai durabil. Printre alte obiective, strategia vizează reducerea folosirii pesticidelor cu 50% până în 2030, limitarea utilizării de nutrienţi şi creşterea ponderii suprafeţei dedicate agriculturii ecologice la 25% din totalul terenurilor agricole din UE.

În 2018, în România, din totalul terenurilor utilizate în agricultură, avea doar 2,4% pondere a terenurilor cultivate în regim ecologic – cea mai mică din UE. La polul opus se află Austria, cu 24,1% terenuri cultivate în mod ecologic, Estonia cu 20,6% şi Suedia cu 20,3%.