Pentu tranzacţia prin care Glovo intenţionează să preia Foodpanda este nevoie de o analiză a Consiliului Concurenţei

349

Vineri 9 iulie 2021, Consiliul Concurenţei a anunţat că analizează tranzacţia prin care Glovoappro SRL intenţionează să preia compania Foodpanda Ro SRL şi, indirect, afacerea Pandamart, operată de către Delivery Hero Dmart SRL, potrivit unui comunicat al autorităţii de concurenţă, remis, AGERPRES.

În prezent, Glovoappro este filiala din România a companiei Glovo, care are ca principal obiect de activitate dezvoltarea şi administrarea serviciului online de livrare de mâncare de la restaurante către consumatori, prin intermediul platformei cu acelaşi nume.

În România, din aprilie 2018 Glovo furnizează servicii de preluare comenzi online şi livrare de mâncare de la restaurante către consumatori şi, adiacent acestora, activităţi de preluare comenzi şi livrare de alte bunuri de consum (precum alimente, flori, băuturi alcoolice şi tutun, produse farmaceutice, jucării, produse de îngrijire pentru copii, cărţi etc.) furnizate de vânzători, precum lanţuri de supermarket sau magazine locale.

Iar SRL- urile Foodpanda Ro SRL şi Delivery Hero Dmart SRL fac parte dintr-un grup de companii deţinute de către Delivery Hero SE, Germania.

-Foodpanda Ro SRL furnizează servicii de preluare a comenzilor online şi livrare de mâncare de la restaurante prin intermediul serviciului online Foodpanda. În plus, Foodpanda Ro SRL a inclus recent alte bunuri de consum (precum: alimente, flori, băuturi alcoolice şi tutun, produse farmaceutice, jucării, produse de îngrijire pentru copii, cărţi, etc.).

-Delivery Hero Dmart SRL, înfiinţată în 2020, îşi desfăşoară activitatea prin intermediul magazinelor de tip „dark store” – Pandamart, care reprezintă spaţii de depozitare în proximitate destinate exclusiv vânzării online a produselor de tip multicategorie, prin intermediul platformei Foodpanda.

Pentru această tranzacţie, în conformitate cu prevederile Legii concurenţei (nr. 21/1996), această tranzacţie trebuie autorizată de Consiliul Concurenţei.

Aşadar, Autoritatea de concurenţă va evalua această concentrare economică în scopul stabilirii compatibilităţii sale cu un mediu concurenţial normal şi va emite o decizie în termenele prevăzute de lege.

De altfel, eventualele observaţii şi puncte de vedere pot fi transmise autorităţii de concurenţă în termen de 20 zile.

Sursa: agerpres
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata