Black Friday 2020 vine în cateva zile și, diferit de alți ani, mai devreme și cu cateva caracteristici unice, și anume pandemia de Coronavirus și criza financiară.
Alăturarea acestor două evenimente ar putea duce la scăderea semnificativă a volumului de cumpărături în acest an. Sau nu. Încă nu putem ști.
Cumpărături chibzuite de Black Friday 2020
Ca-n fiecare an, marile magazine pun la dispoziție cele mai bune produse spre ofertă, cu reduceri de până la 90%, iar în cateva zile stocurile se golesc. Iată o listă cu cele mai bune oferte Black Friday 2020, pentru a analiza atent și, firește, pentru a cumpăra cumpătat.
Pandemia e dezechilibrat comportamentul binecunoscut al oamenilor cand vine vorba de cumpărături. Dacă în anul 2019, românii au cumpărat în valoare de 2.56 milioane de euro, anul asta va fi unul chibzuit și calculat. Oamenii vor cumpăra poate laptopuri, tablete, telefoane mai performante pentru ca munca de acasă să se desfășoare optim. La fel și orele online ale elevilor. Un birou mai bun și mai mare și un scaun mai confortabil vor fi poate în coșul de cumpărături. La fel și cursurile online, cărțile, accesoriile de casă, televizoare mai mari pentru seri petrecute în familie și mai puține ieșiri în oraș.
Comenzi doar online și plata cu cardul
În momentul declanșării pandemiei, contactul fizic a fost redus pe cât posibil la minimum. Odată cu acesta, comenzile online au explodat. Oamenii au comandat online mâncare și numai. Orice serviciu se putea comanda online și se prefera plata cu cardul mai mult decât plata cu cash. Black Friday 2020 vai fi la fel, poate chiar mai riguros. Se va prefera și poate și încuraja plata cu cardul. Coletele vor ajunge poate dezinfectate sau ambalate în medii mai sigure. Este o mișcare benefică pentru români, căci în anul 2018, în urma unui sondaj, 46% dintre români prefera să comande online, dar prefera să plateasca cu cash la livrare. Platforma Mr.Finance vorbeste pe larg despre importanța cardurilor, cât și beneficiile pe care le pot avea cei care folosesc plata online.
Ce au făcut marile magazine anul acesta
Marile magazine și nu numai au schimbat abordarea pentru Black Friday de anul acesta. FashionDays a dat startul campaniei de Black Friday, numită și campania de bun simț. Încurajează oamenii să doneze înainte să cumpere.
Producătorul român de cosmetice, Farmec, a introdus reduceri substanțiale toată luna noiembrie. La fel și magazinul de decorațiuni casă și grădină, Vivre, a anunțat reducerile din timp, organizand oferte încă din octombrie. Toți retailerii au făcut front comun pentru cumpărături cu responsabilitate.
Abordare diferită, cumpărături calculate și economie de bani
Anul acesta, de Black Friday oamenii vor cumpăra poate nu la fel de mult ca anul trecut, și poate nu atât de multe lucruri din dorința de a avea mai mult și a nu folosi pe cât avem. Anul acesta, Black Friday este despre cumpătare, economie de bani, shopping responsabil, mulat pe nevoile reale ale tuturor, cadouri cu suflet și susținerea economiei locale.
Shopping nu neapărat ieftin de Black Friday, dar calculat, achiziția de articole durabile, ce ajută la dezvoltare și educare, de ce nu, cosmetice mai naturale și mai simple, cadouri handmade și atenția îndreptată către sanatate.