Primăria Arad cumpără carburanţi cât pentru a parcurge de 25 de ori distanţa dintre Pâmânt şi Lună

Primăria Arad urmează să aloce 6,7 milioane de lei pentru achiziţia de carburant „suficient pentru a parcurge de 25 de ori, dus-întors, distanţa dintre Pământ şi Lună”, conform reprezentanţilor organizaţiei judeţene a USR.

Formaţiunea politică a transmis, miercuri, un comunicat în care arată că a fost deja publicat un anunţ în SEAP, iar administraţia locală din municipiul Arad „este pregătită să achiziţioneze aproximativ un milion şi jumătate de litri de combustibil (calculat la preţul zilei), pentru consumul propriului parc auto, în următorii 4 ani”.

„Vorbim de o cantitate îndeajuns de mare pentru a parcurge aproximativ 20 de milioane de kilometri (…). Ceea ce este mai greu de înţeles, în aceste momente în care resursele trebuie alocate achiziţiilor urgente din sănătate, este decizia de a face un contract pe termen de 4 ani. Vorbim de o piaţă fluidă, cu preţuri în permanentă schimbare, unde nu există riscul de a nu găsi furnizori”, se arată în comunicat.

Reprezentanţii USR Arad consideră că, „în contextul în care România are nevoie de o reformă majoră a administraţiei, inclusiv de o restructurare a costurilor, un angajament pe 4 ani este total inoportun”.

„Solicităm Primăriei Arad să revizuiască această achiziţie, canalizând resursele spre nevoi prezente, nu viitoare. Pe fondul actualei crize, eforturile unei administraţii responsabile trebuie să urmărească gestionarea chibzuită a resurselor, restrângerea cheltuielilor inutile, eficientizarea aparatului bugetar, susţinut din bani publici. Urmează o perioadă extrem de dificilă şi trebuie să fim pregătiţi”, se mai arată în comunicat.

Primarul municipiului Arad, Călin Bibarţ, a declarat, pentru AGERPRES, că „procedura este normală” şi nu presupune nicio plată în avans.

„Este un contract-cadru pe patru ani, dar în fiecare an semnăm câte un contract subsecvent, în baza căruia plătim doar ce achiziţionăm, în funcţie de nevoi. Aceste contracte de patru ani ne ajută să evităm reluarea procedurilor birocratice impuse de licitaţii în fiecare an, pentru că uneori acestea se întind pe mai multe luni. Deci, nu plătim absolut nimic în avans, doar stabilim un furnizor pe care ne bazăm, căruia îi plătim în funcţie de nevoi, atunci când acestea există”, a explicat primarul.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata