Primul magazin KFC din România s-a închis temporar

De Jurnalul Național Actuale Companii 127 citiri
5 min citire




Pentru bucureștenii care la prima oră a dimineții își luau cafeaua în zona Piața Romană, unde se află primul magazin KFC din România. Dar, acesta s-a închis temporar.

În 1997 se deschidea primul magazin KFC în Piața Romană

La 7 ani de la intrarea în economia de piață, Occidentul era deja prezent prin multele branduri de top din lume.

Este anul în care va intra un nou brand pe piața românească HoReCa, KFC și își deschidea primul magazin în zona Piața Romană.

KFC intra în România în 1997

De 26 de ani al doilea mare lanț de restaurante fast-food, după McDonald’s, și-a stabilit un nume în Româia, iar numărul magazinlor a crescut de atunci.

În 2023, sunt 103 restaurante KFC în România

În cadrul unui comunicat recent, începând cu 12 octombrie 2023, Sphera Franchise Group care operează licența KFC în Româina, are 176 de restaurante, după cum urmează:

-103 restaurante KFC în România,
-2 în Moldova.
-18 în Italia.

Pe lâng acestea, compania mai are alte 36 de restaurante Pizza Hut, 15 restaurante Taco Bell situate în România, un subfranciză PHD și un restaurant Paul.

Dar, spre surprinderea matinalilor, de câteva zile primul magazin KFC este închis.

Primul magazin KFC din România s-a închis temporar

În urma unor nereguli, deja sancționate de ANPC încă din ianuarie, tot atunci fiind închis și restaurantul concurent McDonald’s, primul magazin KFC din România s-a închis temporar, reprezentanții acestuia anunțând modificări, mai ales în interiorul locației.

 

Primul magazin KFC din Romania s-a inchis temporar. Ce se va intampla in BucurestiLocația din Piața Romană a intrat într-un proces de reabilitare

Decizia de a închide pentru o perioadă de timp locația, vine ca urmare a situațiilor în neregulă, în urma cărora ANPC avea să dea și amenzi în valoare de peste 15.000 de lei.

Procesul de rabilitare a început de câteva zile, dar reprezentanții localului și nici Sphera Franchise Group nu au anunțat o dată concretă la care va fi redeschis primul magazin KFC din România.

Pe plan mondial, franciza KFC se pare că începe să ajungă din urmă concurența, iar date precum cele din Australia și Europa, nu fac altceva decât să arate un trend în creștere.

Veniturile KFC Australia la 1,05 miliarde de dolari

Collins Foods, operatorul lanțurilor KFC și Taco Bell în Australia și KFC în Europa, a depășit anul trecut pragul de 1 miliard de dolari în vânzări pe piața sa națională.

Pentru anul care s-a încheiat la 30 aprilie, veniturile din operațiunile continue au crescut cu 14,2%, ajungând la 1,35 miliarde de dolari, cu o creștere în toate unitățile de afaceri.

Veniturile KFC Australia au crescut cu 10%, până la 1,05 miliarde de dolari, în comparație cu perioada precedentă corespunzătoare, în timp ce creșterea vânzărilor în același magazin a fost de 5,8%, determinată de creșterea semnificativă a comerțului electronic.

În acest sens, Drew O’Malley, director general și CEO al Collins Foods, a lăudat performanțele solide ale KFC în ceea ce privește vânzările din magazinele din Australia și Europa, în fața unor condiții economice dificile.

Astfel, ”În timp ce presiunile inflaționiste au jucat în profitabilitatea noastră pe termen scurt, planurile noastre de creștere pe termen lung rămân pe drumul cel bun.

Noi vom continua să acordăm prioritate oferirii unei valori excepționale în fiecare dintre mărcile noastre ca principal motor de retenție și implicare a clienților.”, spune Drew O’Malley, director general și CEO al Collins Foods.

Primul magazin KFC din România s-a închis temporar. Ce se va întâmpla în BucureștiDrew O’Malley, director general și CEO al Collins Foods

În prezent, divizia KFC din Europa a înregistrat o creștere de două cifre a vânzărilor de 249,5 milioane de dolari, în creștere cu 31%, în timp ce vânzările din aceleași magazine au crescut cu 13,9%.

Veniturile Taco Bell au crescut cu 36,1%, până la 48,7 milioane de dolari, cu adăugarea a opt noi restaurante în timpul anului.

În prezentarea rezultatelor, compania a declarat că se așteaptă ca presiunile inflaționiste să se mențină pentru o mare parte a anului viitor, însă intenționează să își mențină strategiile de creștere pe termen lung.

Sursa – playtech.ro

TAGGED: ,