Tesla a raportat o scădere a câștigurilor din primul trimestru, deoarece reducerile de preț la compania de vehicule electrice a lui Elon Musk au stimulat cererea, dar au afectat marjele de profit.
Profiturile s-au ridicat la 2,5 miliarde de dolari, în scădere cu 24% față de perioada de anul trecut, la venituri de 23,3 miliarde de dolari, care au crescut cu 24%.
Acțiunile au scăzut pe baza rezultatelor, care au fost în conformitate cu așteptările Wall Street pentru câștigul pe acțiune, dar au arătat o marjă de profit mai mică decât se aștepta.
Confruntat cu mai multă concurență de vehicule electrice din partea altor producători de automobile, Tesla a întreprins o serie de reduceri de preț în 2023, cel mai recent în ultimele 24 de ore pentru unele modele din Statele Unite.
Compania a declarat miercuri că marjele sale de profit au fost reduse la „o rată gestionabilă”, deoarece a indicat o „oportunitate unică pentru Tesla”, semnalând în același timp mai multe reduceri de prețuri.
Tesla a susținut că avansul său pe piața de vehicule electrice îl face „un lider de costuri”, pe măsură ce rivalii cresc.
Într-o conferință telefonică cu analiștii, Musk a descris reducerile de preț ca fiind legate de factori macroeconomici, spunând că intenția este de a vinde mai multe mașini, chiar și la marje de profit mai mici.
Musk a subliniat șirul de creșteri ale ratei dobânzii ale Rezervei Federale, pe măsură ce prețurile crește de facto, adăugând că grijile legate de o recesiune și pierderile de locuri de muncă înseamnă că „oamenii vor amâna, în general, o achiziție mare ca o mașină nouă”.
Dar, ca urmare a reducerilor de preț, marja operațională a Tesla a scăzut la 11,4% de la 16% în trimestrul anterior.
Musk și alți directori Tesla au fost întrebați în mod repetat în timpul conferinței telefonice despre perspectivele lor pentru marjele de profit. Dar au evitat să stabilească o țintă, spunând că aceasta depinde parțial de factori în afara controlului lor, cum ar fi prețul mărfurilor cheie.
Investitorii care sunt optimişti cu privire la strategia Tesla văd scăderea preţurilor ca pe o modalitate de a-şi creşte cota de piaţă într-un moment în care rivalii cresc, de asemenea, producţia pe fondul presiunii costurilor.
Dar scepticii au spus că strategia de stabilire a prețurilor ridică semne de întrebare cu privire la profitabilitatea pe termen lung a Tesla, subminând presupusa excepționalitate a companiei și sugerând că ar trebui să fie apreciată ca și alți producători auto de pe Wall Street.
CEO-ul Tesla, Elon Musk, spune că vrea să vândă mai multe mașini, chiar dacă asta înseamnă marje de profit mai mici (Fișier: Aly Song/Reuters)
Reducerile de prețuri ale Tesla au pus compania pe „marginea briciului între menținerea prestigiului mărcii sale și încercarea simultană de a crește volumul”, a spus Jessica Caldwell, analist la Edmunds.
„Cumpărătorii au exprimat anterior că sunt atrași de Tesla pentru că s-au simțit legați de personajul și misiunea mai mare decât viața lui Elon Musk și doreau să fie asociați cu un brand nervos și anti-establishment”, a spus Caldwell.
„Pe măsură ce Tesla continuă să crească volumul, va fi respectată și mai mult din standardele așteptate de la compania de mașini de masă, ceea ce a devenit, spre deosebire de marca de nișă de lux care era odinioară.”
În comunicatul său de presă, Tesla a spus că fabricile mai noi din Texas și Germania sunt în creștere. De asemenea, a spus că sculele din fabrică sunt pe drumul cel bun pentru „Cybertruck” Tesla, un model neortodox care a generat fanfară.
Directorul financiar Zach Kirkhorn a spus că a existat o îmbunătățire a costurilor logistice și a unor mărfuri precum litiul. El a prezis că, în general, costurile mărfurilor se vor modera în a doua jumătate a anului 2023.
În prezent, listat drept a doua cea mai bogată persoană din lume, după directorul executiv al LVMH, Bernard Arnault, Musk și-a extins eforturile din ce în ce mai mult dincolo de sectorul auto.
Pe lângă conducerea Tesla și Twitter, Musk a depus recent documente pentru a înființa corporația de inteligență artificială X.AI cu sediul în statul american Nevada, conform documentelor de afaceri.
Musk este, de asemenea, fondatorul SpaceX, care a programat pentru joi primul zbor de testare al Starship, o întreprindere „conceput să trimită astronauți pe Lună, Marte și nu numai”, potrivit site-ului său.
Pe măsură ce profilul lui Musk a crescut, el a devenit o figură mult mai polarizantă în societatea americană.
Ponderea americanilor care îl consideră favorabil pe Musk a crescut la 42%, comparativ cu 34% în urmă cu trei ani, potrivit datelor sondajelor YouGov. Dar și ponderea opiniilor negative a crescut la 33% de la 18%, potrivit datelor.
Acțiunile au scăzut cu 5,8 la sută, până la 170,10 dolari în tranzacționare după orele de program.
Sursa – www.aljazeera.com