Radu Opaină se declară șocat de sumele colosale afișate de repartitoarele de căldură: „O înșelăciune în masă”

De Jurnalul Național Actuale Bani 143 citiri
4 min citire




 

Radu Opaina, un cunoscut activist pentru drepturile consumatorilor, a ridicat problema îngrijorătoare a prețurilor exorbitante la căldură și întreținere plătite de românii care au instalate repartitoare de căldură în locuințele lor. Acesta a publicat de curând o listă prin care a dorit să demonstreze diferențele de bani existente între persoanele care au repartitoare și cele care nu au.

Mesajul lui Radu Opaina pentru români

Acesta caracterizează această situație paradoxală, descrisă de specialist ca fiind „absurdă din toate punctele de vedere”, afectează aproximativ 500.000 de români lunar. Este descrisă ca o înșelăciune în masă susținută și întreținută chiar de funcționarii statului, care ar trebui să protejeze interesele cetățenilor.

Concret, Radu Opaina a atașat un caz, unul din mii, care ilustrează această problemă. Proprietarii afectați, mulți dintre ei neștiind că sunt înșelați, plătesc sume nejustificat de mari, bazate pe citiri incorecte sau manipulate ale repartitoarelor.

Această descoperire a provocat revoltă în rândul locatarilor blocurilor din România, mulți cerând acum clarificări și ajustări ale facturilor de căldură și întreținere.

În opinia sa, ”Șoc în blocuri….unele blocuri! 60% din proprietarii cu repartitoare plătesc mai mult la căldură, respectiv întreținere, decât proprietarii/blocurile fără repartitoare ceea ce este absurd din toate punctele de vedere! Și cu banii luați și cu factura umflată!

Paradoxul constă în faptul că acești proprietari practic nu știu că sunt înșelați lună de lună ei plătind, aproape dublu, cu ochii închiși ceea ce practic nu au consumat! La nivelul României este vorba despre cca. 500.000 oameni înșelați lunar! O înșelăciune în masă pe care funcționarii statului o întrețin și o susțin! Atașez un caz din mii de cazuri!”, a transmis fostul director R.A.D.E.T. București.

 

Care este reacția cetățenilor?

Organizațiile de protecție ale consumatorilor și diverse grupuri civice se mobilizează pentru a cere transparență și corectitudine în calculul acestor costuri, insistând pe necesitatea unei revizuiri urgente a sistemului de facturare și pe realizarea de controale riguroase asupra modului în care sunt calculate și încasate aceste sume.

Pe de altă, mulți internauți au declarat că aceste informații nu sunt noi, demonstrând resemnare și întristare vizavi de această problemă ignorată de autorități de ani buni.

În părerile acestora, ”Nu este ceva nou… Din păcate asta suportăm de câțiva ani buni de zile…”, ” Eu stiu ca ma fura. Si ce sa fac? Asa fura administratorii in cooperare cu firmele care masoara consumurile. Nu le face nimeni nimic. Indiferent daca dovedesti”, ” Se stie de ani de zile!”, sunt doar câteva dintre părerile cetățenilor.

 

Mai mult, o parte dintre ei susțin că sunt obligați de administratori să accepte instalarea lor, altminteri, rămân fără căldură. Din păcate, această problemă, deși identificată, nu are niciun cusur legal, ceea ce înseamnă, că nimeni nu poate face în acest moment pentru a soluționa ”înșelăciunile”.

Sursa – playtech.ro