Soluții pentru cele mai mari provocări ale magazinelor online

Numărul de magazine online din România s-a dublat în 2018 față de 2017: 14.000 de magazine online au bifat afaceri de 3,5 miliarde euro anul trecut, cu 30% mai mult față de anul anterior.

Marja de profit în continua scădere a magazinelor online din România apare ca efect al concurenței în creștere, al transparenței informațiilor în piață și a alinierii prețurilor.

“În acest moment există softuri care integrează rapid magazinele online cu furnizorii, softuri care pot să dea în timp reală prețurile concurenților. Este evident că aceste prețuri se vor alinia în jos”, explică Ionuț Farcaș. Un alt motiv este faptul că marii jucători de IT&C din România sunt obișnuiți să vândă volume mari cu marje mici, și-au extins gama de produse și practica același model și în alte domenii.

“Practic, am ajuns să vindem mâncare pentru animale sau produse fashion la marje de produse IT&C doar pentru că marii jucătorii și-au diversificat gama”, spune Ionuț Fărcaș.

Soluții pentru creșterea marjei de profit:

-Private label – până acum 3 ani, marca privată era o opțiune pentru magazinele mari mai nou există companii specializate care pot ajuta cu toate serviciile necesare pentru crearea propriei linii de produse.

-Furnizori noi – de obicei pot fi găsiți la târgurile de profil; mulți dintre jucători din online sunt cumva receptori de informații, sunt căutați de furnizorii din România și îi listează pe site. Aveți o abordare mult mai proactivă, căutați să aduceți furnizori noi.

-Rotația de stoc – fiti foarte atenți la produsele care stau foarte mult pe stoc și încercați să le mișcați mult mai repede”

-Negoicieri de bonusuri cu furnizorii – cea mai bun metoda de a-ți păstra o marjă este să nu dai celor din firma ta care să ocupă de achiziții sau vânzări; ajung să scadă această marjă și să se alinieze prețurilor din piață. O metodă foarte bună este să iei acești bani sub formă de bonus, după o negociere de volume de vânzări

-Prețurile psihoologice – sunt pe praguri, ideea e să îl duci la un preț mai ridicat.

-Alinierea corectă a prețurilor – există softuri care fac prețuri automate, în funcție de competitori; în limita unei marje te poți alinia la cel mai bun preț din piață. Atenție însă stocuri și la reviewurile magazinelor: dacă ratingul meu este mult mai bun decât a altui magazin, nu are rost să mă aliniez cu prețul minim la el.

-Marketplace – în general în piață există soluții software de tip marketplace la un pret decent; marja brută în acest caz este aproape de marja netă prin faptul că nu mai am costuri de depozitare, achiziție, vânzare, ci doar de marketing.

„Primul lucru la care ne gândim este reducerea personalului, dar nu înseamnă acest lucru. Poate însemna că restructurezi felul în care faci anumite procese, de exemplu contractele cu furnizorii de servicii SEO, am un aranjament astfel încât să îi plătesc decent, dar să le dau niște bonusuri pe performanță. Practic, mut și responsabilitatea odată cu aceste costuri”, explică Ionuț Farcaș.

Sursa: News 24 Romania.

Loading...
Citește și
loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata