2 miliarde de dolari obtine compania Danone după vânzarea participaţiei deţinute la un producător chinez de lactate

92

Joi 13 mai 2021, compania Danone a anunţat că a finalizat vânzarea strategică a participaţiei sale de 9,8% deţinută la o companie parteneră producătoare de lactate din China, Mengniu Dairy Company Limited, veniturile brute totale în urma tranzacţiei ridicându-se la 1,60 miliarde de euro (1,93 miliarde de dolari), transmit DPA şi Reuters.

În acest sens, compania a precizat că majoritatea veniturilor obţinute în urma tranzacţiei vor fi distribuite acţionarilor, printr-un program de răscumpărare de acţiuni.

Această tranzacţie vine într-un moment în care Danone se află sub presiunea acţionarilor pentru îmbunătăţirea guvernanţei şi a rezultatelor financiare. De altfel, cel mai mare producător mondial de iaurt a anunţat anul trecut că va scoate la vânzare activităţi cu o valoare de 500 de milioane de euro, iar structura managerială va migra spre una concentrată mai mult pe geografie decât pe grupe de produse.

În ultima perioadă, conducerea grupului francez a avut dificultăţi în a relansa Danone, pe fondul competiţiei de pe piaţa din Europa, dar şi din cauza creşterii preţurilor la lapte şi apariţiei unor noi competitori, precum Chobani în SUA. În 2020, compania a pierdut un sfert din valoarea de piaţă.

Din punct de vedere financiaro-bursier, acţiunile Danone înregistrau joi, un declin de 0,6% la Bursa de la Paris.

În anul 2021, Emmanuel Faber a fost demis din funcţia de preşedinte director general din cauza divergenţelor cu acţionarii, iar publicaţia franceză Les Echos anunţa săptămâna aceasta că Antoine de Saint-Affrique este favorit pentru a deveni noul şef al Danone. Reprezentanţii grupului francez nu au dorit să comenteze informaţia.

Aşadar, grupul Danone a demarat investiţia în România în 1996, prin achiziţia fostei unităţi Mioriţa Fundeni. Începând din 2013, Danone România a devenit centrul regiunii Europei de Sud-Est, care include România, Bulgaria, Grecia şi ţările Adriatice, servind o piaţă potenţială de peste 60 de milioane de consumatori.

Sursa: agerpres
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata