Accidentul de autocar de la Pasajul Unirii este al șaptelea de la redeschidere.

De Jurnalul Național Actuale Auto 177 citiri
3 min citire

Un autocar cu turiști greci a rămas blocat, vineri 23 decembrie, la intrarea în Pasajul Unirii din centrul Bucureștiului, iar cel puțin o persoană și-a pierdut viața. Acesta este al șaptelea accident de acest fel, de la redeschiderea pasajului în luna septembrie.

Pasajul Unirii a intrat în reabilitare în vara acestui an, iar după 77 de zile de lucrări, a fost redeschis circulației pe 3 septembrie.

Primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, spunea la acea vreme că Pasajul rutier Unirii, cu o lungime de circa 900 de metri, a devenit cel mai sigur tunel rutier, din punct de vedere al infrastructurii din România, dar şi cel mai tehnologizat din ţară.

Însă, imediat după inaugurare au început și incidentele legate de mașinile care depășesc înălțimea recomandată.

Cronologia incidentelor din Pasajul Unirii

Astfel că, în primele zile două autocare cu o înălțime de peste 3,5m au rămas blocate. După care, în data de 8 septembrie, un TIR condus de un cetățean turc a rămas înțepenit la intrarea în pasaj.

În plus, bărbatul a fost amendat pentru că nu a respectat indicatorul privind limita de înălțime de 3,5 metri. Camionul care a rupt poarta metalică montată la intrarea în pasaj avea o înălțime de 4,2 metri.

Iar două zile mai târziu, pe 10 septembrie, al patrulea incident s-a produs după ce un autocar care efectua o cursă specială, la bordul căruia se aflau 26 de copii, a rămas blocat în limitatorul de înălțime la Pasajul Unirii, din București.

Autocarul cu numere de Buzău a rămas blocat în aparatul de aer condiționat. Din fericire, nu a fost nicio victimă.

După două săptămâni în data de 21 septembrie, un camion a rămas blocat în interiorul pasajului, la 150 de metri de la intrare.

Șoferul a spus atunci că nu a văzut limitatorul de înălțime. Polițiștii au precizat că depășea cu circa 30 de centimetri limita maximă admisă de trei metri și jumătate.

De asemenea, bărbatul a fost amendat cu 2.610 lei și va suporta și pagubele.

Traficul a fost restricționat aproximativ două ore până când șoferul a redus presiunea din roți astfel încât vehiculul de mari dimensiuni să poată ieși la suprafață.

Așadar, după încă o lună, pe 20 octombrie, un nou autocar a rămas blocat la intrare, pentru că șoferul nu a respectat limita de înălțime. Era al șaselea incident de acest fel.

Din fericire, autocarul a fost scos de sub poarta metalică, fără pagube majore. Șoferul a fost amendat, cu toate că le-ar fi explicat polițiștilor că a fost indus în eroare de indicatorul de viteză. Semnul pe care scrie 40 este lângă cel cu limită de înălțime admisă, de 3,5 metri.