Cat aloca romanii pentru produse de ingrijire personala

Sapunul, pasta de dinti, gelul de dus, samponul si deodorantul sunt produsele de ingrijire personala cumparate cel mai frecvent de romani, balsamul sau masca de par, cremele pentru fata sau maini, ata dentara, apa de gura si lotiunile pentru corp, fapt ce arata ca, la nivel national, sunt folosite, in continuare, cu precadere, produsele de igiena personala de baza.

Cei mai multi dintre romani (30,7%) aloca lunar intre 100 si 200 de lei pentru achizitia de produse de ingrijire personala, iar aproape un sfert cheltuie intre 80 si 100 de lei in acest scop. Doar 5% dintre respondenti afirma ca aloca lunar peste 300 de lei pentru produse de ingrijire personala.

Aspectele de care tin cont majoritatea romanilor atunci cand cumpara produse de ingrijire personala sunt, in ordinea importantei declarate: calitatea (83,1%), pretul (65,1%) si necesitatea (39,33%). Tot calitatea produselor este si principalul argument pentru care romanii si-ar schimba obiceiurile de consum.

9 din 10 respondenti (86%) cumpara produse de ingrijire personala si cosmetice din supermarketuri si hipermarketuri. Daca ar avea acces la produse de calitate la preturi mai mici fata de marile lanturi de retail, romanii sunt deschisi sa achizitioneze online produsele de ingrijire personala.

„Rezultatele acestui amplu sondaj vin sa ne confirme un comportament de consum pe care l-am observat in randul clientilor nostri. Este un mit faptul ca produsele de igiena personala sunt in coada listei de cumparaturi pentru majoritatea romanilor, chiar daca exista, inca, discrepante intre obiceiurile de consum din Romania si tarile vestice, de exemplu, in aspecte ce privesc diversitatea produselor utilizate si sumele alocate lunar pentru aceste achizitii.

Romanii cumpara cu frecventa mare produse de stricta necesitate, precum sapunul, samponul si pasta de dinti, si mai putini sunt interesati de tratamente pentru par si ata dentara. Unul dintre motive tine de costurile mai ridicate ale produselor din cea de-a doua categorie.

De aceea, daca ar gasi produse pentru ingrijire personala de calitate la preturi mai mici, majoritatea romanilor ar cumpara mai multe si ar opta, fara rezerve, pentru achizitii din online”, spune Zsolt FÓRIKA.

7 din 10 romani din mediul urban cumpara sapun si pasta de dinti cu o frecventa lunara si circa 1% din totalul respondentilor declara ca nu cumpara deloc aceste tipuri de produse de-a lungul unui an. gelul de dus este un produs cumparat lunar de aproape 60% dintre romani. Samponul este un produs cumparat mai des de femei. 62% dintre femei cumpara sampon lunar, fata de doar 53% dintre barbati.

Dedorantul de tip sprey, rull-on sau stick este printre produsele cele mai achizitionate de catre romani. 56% cumpara lunar, iar aproape 2% afirma ca nu cumpara deloc astfel de produse.

Fixativul si spuma de par nu sunt esentiale pentru romani, peste 36% nu cumpara intr-un an niciun astfel produs. Cu atat mai mult pentru barbati, unde peste 49% afirma ca nu fac astfel de achizitii.

Vopseaua de par este achizitionata de peste 20% dintre romani cu o frecventa de 1-3 luni, in timp ce aproape jumatate dintre romani (46%) nu cumpara deloc un astfel de produs.

Cremele de fata si de maini sunt folosite atat de femei, cat si de barbati. 27% dintre femei si 21% dintre barbati cumpara lunar cel putin un produs din aceasta categorie.

Lotiunea si laptele de corp sunt mai ales preferate de femei. Cele mai multe, adica aproape 35%, cumpara cu o frecventa de 1-3 luni. Aproape 14% dintre femei si 48% dintre barbati nu cumpara niciun astfel de produs in decursul unui an.

Produsele de machiaj sunt cumparate mai ales de femei. 16% dintre femei cumpara cel putin un produs de machiaj lunar, iar 28% la un interval de 1,3 luni. Doar 11% dintre femei nu cumpara deloc astfel de produse intr-un an, ponderea de partea barbatilor fiind de 62%.

Desi majoritatea romanilor (54%) nu cumpara produse de ingrijire personala pentru copii, un sfert fac lunar astfel de achizitii.

sursa wall-street.ro

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata