Cum arătă piața mașinilor electrice

O mașină electrică are, în medie, o autonomie de circa 150-200 de kilometri, deci pentru un traseu normal, prin oraș, ar trebui să încarci mașina o dată sau de două ori pe săptămână.

“Încărcarea ar trebui făcută doar până la 80%, crescând astfel exponențial numărul de cicluri”, spune Dan Tudose, manager
La încărcări de 100%, bateria va rezista la circa 2.000 de cicluri de încărcare, față de chiar 4-5.000 de cicluri dacă o încarci doar 80%.

“Descărcarea, de asemenea, este limitată chiar de producători, astfel încât la bord, atunci când apare 0% de fapt mai ai încă 20-25% – pentru a-și susține elementele vitale”, spune Tudose.

La nivel european, media este de 8 autovehicule per stație de încărcare publică. Și sunt înmatriculate peste 1 milion de mașini electrice. Iar în România există, în prezent, între 300 și 400 de stații de încărcare publice.

“Ne așteptăm ca numărul acestora să crească cu 20-30 de unități, în București, anul acesta, deci o evoluție de 20%”, spune Dan Tudose.
“În România, în prezent sunt înmatriculate circa 1.000 de autovehicule electrice și plugin hibride, care se pot încărca de la prize”.
Puterea maximă a puterii stațiilor de încărcare se ridică, în România, la 40 KW/stație. În vest există și la 120 KW și, în curând, va crește și până la 320 KW, astfel încât să se încarce mașina în 15 minute.

Dan Tudose zâmbește și spune că, dacă ar fi ministrul Energiei, ar încerca să explice în primul rând companiilor private și apoi instituțiilor de stat (care acoperă 50% din întreg consumul României) că există alternative la ceea ce fac acum.

“As înnoi flotele auto cu mașini ecologice. Aș încuraja propagarea mesajelor care să arate beneficiile tehnologiilor non-poluante vs. celor cu motor termic, valoarea de revânzare a autovehiculelor electrice la 5 ani – mult mai bună decât în cazul automobilelor “clasice”, spune Dan.

Și firmele ar trebui să se gândească să adauge în flotele auto mașini electrice și plugin hibrid.

“În vest de exemplu există companii de curierat care folosesc mașini electrice și, mai mult, vând soluții de mobilitate electrică altor companii!”,spune acesta.
Garanțiile mașinilor electrice pleacă de la 8 ani. Costurile/traseu sunt mai mici și, mai mult, nu faci revizia atât de des – nu schimbi nici părți mecanice, nici consumabile precum ulei. E-Acumulatori.ro vinde soluții de încărcare mașini electrice, precum prize sau baterii, cu prețuri pornind de la 80-100 de euro, iar statul acoperă o parte din prețul de achiziție al mașinilor electrice, cinci ani nu plătești impozite și nici parcare în București.

sursa wall-street.so

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata