În plan mondial, mediul online este de departe una dintre cele mai eficiente platforme de promovare pentru jocurile de noroc. În România, a prins atât de multă tracțiune încât operatorii de jocuri de noroc și agenții de pariuri au cele mai mari bugete de promovare dintre toți actorii pieței de promovare din România.
Sume chiar și cu 50% mai mari se vehiculează în industrie, iar operatorii nu se dau înapoi de la colaborările cu influenceri și creatori de conținut de toate tipurile, cu toate cifrele și care au acces la tot felul de comunități. Cum reușesc acești influenceri să convingă utilizatorii să ia parte la jocuri de noroc și care sunt canalele folosite pentru dialogul direct cu audiențele?
Mecanismul promoțional al industriei jocurilor de noroc
Ceea ce își doresc operatorii este un număr cât mai mare de utilizatori, care să petreacă pe cât de mult timp posibil plasând pariuri la jocurile disponibile în ofertă. Cu cât se rulează mai mulți bani în cazinourile digitale ale acestor operatori, cu atât profitul pe termen lung generat de acestea este mai mare.
Deci, având în vedere că obiectivul este “cu cât mai mulți cu atât mai bine”, cazinourile nu se dau înapoi de la a încheia parteneriate cu orice entitate, creatori de conținut sau influencer care ar putea genera trafic, înregistrări sau jucători loiali.
În prezent, doar dacă ești activ câteva zile pe YouTube-ul românesc, te vei lovi inevitabil de unul dintre influencerii mari de la noi, poate chiar în mijlocul sesiunii sale de pariere. Colo, Ghidush, Str3su, SterO Slots și mulți alții sunt aproape zi de zi prezenți într-o transmisiune live de minim câteva ore în care sute sau chiar mii de urmăritori privesc cum aceștia se joacă la propriu, pe bani reali, la diferite tipuri de sloturi și jocuri de pe mai multe platforme de cazino din România.
Care sunt etapele unei colaborări cu influenceri?
Pentru o mai bună înțelegere a întregului proces, toți pașii ce trebuie parcurși pentru ca un influencer să înceapă o colaborare cu un cazino din România.
1. Influencerul trebuie să aibă un impact mediu spre mare, având o audiență a cărei vârstă să depășească vârsta de 18 ani.
2. Primul pas este făcut de agenția care reprezintă cazinoul sau chiar de echipa internă a acestuia. Influencerul este contactat cu o propunere de colaborare pe termen scurt, mediu sau lung.
3. Are loc o etapă de negociere în care cele două tabere stabilesc termenii colaborării, condițiile de desfășurare, timpii de transmisiune live, tipul de conținut publicat, durata transmisiunii, modul de adresare, cuvintele folosite în promovare, costul contractual etc.
4. Dacă părțile sunt de acord și acceptă condițiile colaborării, se va semna contractul, iar influencerul, cât și cazinoul trebuie să își respecte obligațiile.
Ce se întâmplă în timpul transmisiunii live?
În funcție de tipul de colaborare pe care influencerul a stabilit-o cu reprezentantul cazinoului, acesta ar putea avea mai multe obligații și obiective pe care trebuie să le îndeplinească în timpul live-ului. Iată câteva exemple:
● Trebuie promovată oferta de rotiri fără depunere activă în ziua respectivă.
● Influencerul trebuie să petreacă un anumit număr de ore jucând exclusiv în cazinoul stabilit.
● Influencerul este obligat să precizeze oferta activă de un număr prestabilit de ori.
● Pe ecranul transmisiunii live trebuie afișate avertismente de vârstă și joc responsabil.
● Live-ul trebuie să fie restricționat persoanelor sub 18 ani.
● Creatorul de conținut va încerca mai multe jocuri pe parcursul transmisiunii în funcție de condițiile contractuale, dar și de preferințele urmăritorilor.
● Urmăritorii trebuie să acceseze un anumit link sau website prin care să se înregistreze pentru a beneficia de oferta promovată în cadrul transmisiunii.
Câți bani primește un influencer pentru a promova jocurile de noroc?
Deși detaliile cu privire la costurile percepute în contract sunt confidențiale, mai mulți creatori de conținut au dezvăluit cel puțin estimativ câteva detalii care ne-ar putea oferi câteva indicii despre ce bani pot câștiga cei care promovează astfel de jocuri.
Într-una dintre declarațiile sale, Marius Neagu cunoscut în mediul online drept imoGen a mărturisit că a primit o ofertă de 20.000 euro pentru promovarea jocurilor de noroc pentru o perioadă de 3 luni.
Colo și-a permis să își cumpere mașina visurilor lui, un Lamborghini Urus în valoare de 300.000 de euro, iar Str3su declara că prin contractul de promovare, reușește să încaseze echivalentul banilor pe care i-ar face dacă ar construi 400 de calculatoare pe lună.
Nu știm care este profitul pe care acesta îl generează cu fiecare calculator, dar sumele nu par a fi mici deloc.
Distrugerea industriei de influencing
Într-un interviu pe care Silviu Faiăr l-a susținut pentru una dintre publicațiile de renume din România, acesta susținea că există un anumit segment de influenceri care nu reușesc să distingă răul de bine atunci când se încumetă să promoveze astfel de servicii.
Algoritmul platformelor de socializare creează influenceri și împinge creatori de conținut în fiecare zi. Cazinourile vânează acești creatori și trimit propuneri de colaborare zilnic.
În calitate de creator de conținut aflat la început de drum, cu resurse limitate, propuneri de câteva sute sau chiar mii de euro sunt extrem de greu de refuzat. De aceea, creatori mici, cu câteva zeci de mii de urmăritori acceptă acei bani fiind inconștienți cu privire la consecințe și la acțiunile lor.
Ceea ce se întâmplă este că din dorința de a monetiza conținutul pe care aceștia îl creează, tind să accepte colaborări cu agențiile care reprezintă operatorii de jocuri de noroc pentru a și fructifica munca pe care o depun. Pe termen lung, mulți dintre ei regretă alegerile făcute, iar Dorian Popa este chiar influencerul care a fost și criticat din această cauză.
În comunitate există și un termen de comparație prin care utilizatorii stabilesc automat că un influencer “care face păcănele” nu este tocmai demn de urmărit.
Care este comportamentul corect?
Dacă acest tip de conținut nu este pentru tine, cel mai simplu este să nu urmărești transmisiunile care promovează aceste jocuri. Dacă influencerul tău preferat a ales să facă astfel de promovări, poți transmite un mesaj inofensiv comunicând nemulțumirea și efectele acestei decizii chiar către el.
Industria va continua să existe, banii vor continua să fie pompați în industrie, iar noi nu te sfătuim să faci altceva decât să continui să joci responsabil dacă obișnuiești să te implici în astfel de jocuri.
Sursa – www.antena3.ro