Cum să scapi de episoadele de anxietate

0 53

Anxietatea este un sentiment resimțit de multe persoane. Aceasta se manifestă prin stări de panică acute, în care nu știi cum să te reculegi. Este asociată atacurilor de panică și poate avea loc în orice moment al vieții tale. Uite cum să scapi de episoadele de anxietate urmând câțiva pași simpli:

  1. Trebuie să respiri continuu

Când ai impresia că un atac de panică este pe cale să urmeze, este esențial să nu uiți că trebuie să respiri în mod regulat. Respirația profundă este o tehnică foarte utilă ce activează răspunsul de relaxare al corpului.

  1. Acceptă faptul că ai anxietate

Poate părea ușor aiurea la început, însă odată cu timpul, îți va face bine. Anxietatea trebuie interpretată ca și cum ar fi un sentiment asemeni oricărui altuia. Acesta va dispărea la un moment dat, la fel ca o stare de supărare, melancolie sau bunăstare. Aducându-ți aminte că anxietatea este o reacție normală a corpului tău și că nu este ceva de neimaginat, poți să:

-fii gata pentru următoarele atacuri de panică

-să știi la ce niveluri de intensitate să te aștepți

  1. Mintea poate să se joace cu tine

Creierul uneori poate duce la extrem simptomele unui atac de panică, lăsându-te să crezi că este ceva mult mai rău decât urmează să fie – cum ar fi un infarct. Să fii sceptic și să încerci să gândești că este doar un simplu atac de panică și nu drumul către moarte, poate fii de ajutor.

  1. Îndoiește-te de gândurile tale

Asemănat de altfel cu sfatul nr. 3, în timp ce ai un atac de panică, îndoiește-te de anxietatea ta, pentru a te putea ajuta să te calmezi mai ușor, astfel liniștind situația prin care treci. Când ai un atac de panică, întreabă-te următoarele lucruri:

  • Este adevărat ceea ce mi se poate întâmpla, sau totul se petrece doar în mintea mea?
  • Care ar fi cea mai gravă consecință a atacului meu de panică?
  • Ce pot să fac pentru a mă putea liniști după acest episod?
  1. Creează-ți un dialog pozitiv cu tine însuți

În majoritatea cazurilor, anxietatea produce multe gânduri negative. Însă, dacă te concentrezi doar pe ce este bine și pozitiv, poți vedea schimbări imense în procesul de relaxare.

În loc să spui: Nu cred așa ceva, iar o să am un atac de panică foarte puternic. Ce mă fac? Se uită toți la mine? Acesta este cel mai groaznic atac de panică pe care l-am avut vreodată.

Poți încerca să spui: Sunt conștient că este un atac de panică, dar pot trece peste acest episod. Știu cum să tratez anxietatea și am mai avut asemenea trăiri. Trebuie doar să progresez de la episodul anterior și să mă calmez.

Bineînțeles, nu toți suntem la fel. Suntem persoane vii, unice, care pot avea sau nu aceleași simptome de anxietate. Dacă ai impresia că anxietatea te învăluie și sfaturile de mai sus nu sunt îndeajuns de bune pentru tine, mai bine cere ajutorul unui specialist.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

x