Jim Farley, directorul general al Ford spune că noile taxe impuse de preşedintele Trump distrug chiar industria americană

De Jurnalul Național 86 citiri
4 min citire

 

Odată cu prezentarea rezultatelor pentru al patrulea trimestru al anului 2024, Jim Farley, șeful suprem al gigantului Ford, a menționat că politica tarifară a lui Donald Trump dăunează industriei auto americane și, în schimb, ajută Toyota și alți competitori externi.

Aceste taxe sunt extrem de dăunătoare chiar pentru producătorii auto americani

În avertizarea directorului general al Ford, taxele impuse de SUA Mexicului și Canadei, – anunțate, impuse și amânate temporar în doar câteva zile, dovadă a neclarității lor și efectelor neașteptate – sunt extrem de dăunătoare chiar pentru producătorii auto americani. În schimb, o serie de rivali din Orientul Îndepărtat vor fi foarte puțin afectați și, prin urmare, vor obține un avantaj competitiv.

Jim Farley: Taxele vamale de 25% impuse mașinilor produse în Canada și Mexic ar costa industria auto americană „miliarde de dolari”

Industria ar putea „gestiona” noile tarife dacă acestea ar fi impuse doar pentru câteva săptămâni. Dar, dacă acestea ar deveni permanente, grupul Ford ar fi grav afectat.

„Ar trebui să facem unele schimbări strategice majore în SUA”

Prin construirea de noi fabrici și așa mai departe – dacă acest lucru continuă. (…) Este evident că impactul va fi devastator”, a menționat Jim Farley.

Totodată, în timpul unei conferințe cu analiștii financiari, legată tot de rezultatele din 2024, oficialul Ford a susținut că „există milioane de vehicule care intră în țara noastră și care nu fac obiectul acestor taxe suplimentare. (…) Acestea sunt o mină de aur pentru concurenții noștri”.

Farley a sugerat că, dacă tot s-a apucat de taxat, noua administrație americană ar trebuie să impună taxe suplimentare și altor țări pentru a compensa tratamentul inegal al propunerii actuale.

„Deci, dacă vom avea o politică tarifară, ar fi bine ca aceasta să fie cuprinzătoare pentru industria noastră”

Șeful Ford a evitat să menționeze Europa în acesta context tocmai pentru că grupul său are o puternică divizie pe Bătrânul Continent, însă strategia americană de taxare a omis până acum zona europeană.

Mai degrabă Farley a țintit concurenți din zona asiatică precum Hyundai, Kia sau Toyota care trimit milioane de vehicule în SUA cu taxe vamale foarte reduse. În schimb, producătorii auto americani trebuie să plătească taxe vamale ridicate din cauza lanțurilor de aprovizionare strâns legate cu uzine proprii sau parteneri din Mexic și Canada.

Într-o intervenție la postul american CNBC, șeful Ford a continuat să acuze taxele atrăgând atenția că președinția și congresul au promis să consolideze industria auto americană și nu să o slăbească.

Din datele GlobalData, 46,6% din totalul vehiculelor vândute în SUA anul trecut au provenit din afara granițelor. Mașinile asamblate în Mexic au reprezentat 16,2%, cele din Coreea de Sud 8,6% și cele din Japonia 8,2% din totalul importurilor.

Cu toate acestea, producătorii din Coreea de Sud nu plătesc în prezent taxe vamale pentru exporturile către SUA, în timp ce vehiculele din Japonia sunt supuse unei taxe vamale de doar 2,5%.

Sursa – www.economica.net




Românii, loviți în plin de inflație. Pe ce vom ajunge să plătim mai mult

Românii, loviți în plin de inflație. Pe ce vom ajunge să plătim mai mult. Situația economică a României se înrăutățește, [...]

Schimbări MAJORE la pensii! Guvernul anunță noi impozite

Schimbări MAJORE la pensii! Guvernul anunță noi impozite. Autoritățile intenționează să elimine impozitarea progresivă a pensiilor speciale. Un proiect de [...]

Taxa pe stâlp. Cum va fi calculată și ce înseamnă

Ministrul Finanțelor, Tanczos Barna, a anunțat marți, în cadrul conferinței PRIA Finance for Key Business Sectors, că normele privind „taxa [...]

Paște scump în 2025! Creșteri de prețuri ULUITOARE la alimente. Ce îi așteaptă pe români

Paște scump în 2025! Creșteri de prețuri ULUITOARE la alimente. În următoarele trei luni, alimentele vor înregistra scumpiri accelerate. Conform [...]