Luca de Meo: Dacia se află acum la un punct de cotitură

De Jurnalul Național Actuale Auto Investiții 99 citiri
4 min citire

Inrolare trafic.ro




 

În zilele de 17 și 18 iunie 2024, Luca de Meo (CEO al grupului Renault) și Denis Le Vot (CEO al mărcii Dacia) s-au aflat în România pentru a prezenta analiștilor și investitorilor internaționali secretele succesului Dacia și detalii despre viitorul acesteia.

Astfel, „Cine ar fi pariat acum 20 de ani că Dacia va fi pe podiumul vânzărilor de autoturisme cu amănuntul în Europa?”, s-a întrebat retoric luca de Meo. „Așa este de patru ani! Astăzi, în România, am avut plăcerea de a reconstitui traiectoria mărcii cu analiștii și investitorii noștri”, a menționat oficialul Renault.

Din informaţiile acestuia, cheia succesului Dacia este „practicarea unui sport de echipă” și „concentrarea asupra a ceea ce contează cu adevărat”, datorită unei abordări de proiectare în funcție de costuri, a unei amprente industriale hipercompetitive și a unei politici comerciale axate pe transparența prețurilor.

În plus, „Lucrăm la soluții cu emisii foarte reduse, inclusiv cu combustibili sintetici. În această privință, Dacia are mari atuuri pentru a-și croi drum printre provocările legate de durabilitate și accesibilitate”, a punctat Luca de Meo.

Șeful grupului Renault a adăugat că „Dacia se află acum la un punct de cotitură în istoria sa. Intrăm într-un nou capitol, proiectând rețeta unică a mărcii în segmentul superior, ceea ce îi va stimula creșterea profitabilă. Avem planuri extraordinare (Duster și Bigster, pentru a numi doar câteva), iar obsesia noastră pentru valoarea oferită clientului va împinge Dacia într-o altă dimensiune”.

Sub titulatura tipic franțuzească „à la Dacia”, conferința cu analiștii și investitorii internaționali desfășurată în România a avut ca principal punct de discuție modul în care Dacia a devenit o marcă de succes grație unui model de afaceri unic, construit pe combinația a trei componente principale. În primul rând este vorba despre aplicarea conceptului „design-to-cost” care vizează atingerea unui avantaj al costurilor cu circa 15% față de concurenții direcți prin concentrarea asupra elementelor care contează pentru clienți. Acest obiectiv de a furniza clienților esențialul este atins și grație activelor grupului Renault, mai exact, a utilizării de către Dacia a tehnologiilor deja dezvoltate de Renault, precum și prin know-how-ul a 3.000 de ingineri.

A doua componentă este combinația dintre amprenta industrială și aprovizionarea unică, elemente care duc la o competitivitate a costurilor de referință susținută de rate ridicate de utilizare a uzinelor (peste 130%) și o rată ridicată de integrare locală

Nu în ultimul rând, succesul Dacia este generat de un model de distribuție foarte eficient, cu costuri care sunt cu circa 50% mai mici decât media vest-europeană, aproape fără discount și 30% din vânzări provenind din inițiative digitale.

Totodată, oficialii francezi au vorbit și despre viitorul mărcii. „Dacia, în prezent un campion al segmentului B, va intra cu îndrăzneală în segmentul C datorită unei strategii de gamă de produse atent elaborate. După Jogger, Bigster va întruchipa această evoluție începând cu 2025 și vor urma alte două vehicule care vor permite mărcii să își dubleze acoperirea bazinului de profit. Ca urmare, este de așteptat atingerea unor vânzări de 1 milion de unități la nivelul anului 20230, o treime dintre acestea provenind din segmentul C”, au explicat aceștia.

În acest context, șefii Renault și Dacia se așteaptă ca veniturile mărcii românești să se dubleze între 2022 și 2030, iar marja operațională actuală „solidă, de două cifre” să ajungă la 15% înainte de 2030.

Sursa – www.economica.net