Mitsubishi ar putea produce autoturisme la o uzină Renault din Franţa

De Jurnalul Național 189 citiri
3 min citire

Mitsubishi Motors Corp. constructorul auto japonez analizează posibilitatea de a produce autoturisme la facilităţile din Franţa ale grupului Renault SA, ceea ce ar reprezenta o revenire asupra deciziei, de anul trecut, a grupului nipon, de a ieşii de pe piaţa din Europa, a declarat pentru Bloomberg o sursă din apropierea acestui dosar.

De altfel, sursa care a dorit să îşi păstreze anonimatul, Mitsubishi Motors ar putea anunţa joi o decizie finală.

Constructorul Mitsubishi a avut dificultăţi în Europa, unde cota sa de piaţă a stagnat undeva în jurul la 1% timp de un deceniu, din această în anul 2012 şi-a vândut uzina sa de asamblare pe care o avea în Olanda.

În contextul companiei, anul trecut, Mitsubshi a prezentat un plan de restructurare, intitulat „Small Is Beautiful”, care includea îngheţarea lansării de noi produse în Europa, reducerea costurilor fixe cu 20% şi concentrarea pe Asia de Sud-Est, una dintre pieţele sale principale. Însă eforturile sale de restructurare au creat tensiuni în cadrul alianţei cu Renault şi Nissan Motor Co.

Astfel că alianţa formată de cei trei producători auto are planuri vizând o cooperare crescută în dezvoltarea şi producţia de vehicule, în ideea de a putea depăşi criza provocată de scăderea cererii pentru automobilele sale.

În acest sens, la începutul lunii februarie Nissan a anunţat că va produce autoutilitare la uzina Renault de la Maubeuge, nordul Franţei. În paralel, Renault urmează să elimine mai multe mii de locuri de muncă în Franţa, unde potrivit preşedintelui grupului, Jean-Dominique Senard uzinele Renault nu sunt utilizate la capacitate optimă.

În prezent, compania Renault deţine o participaţie de 43% la Nissan, care la rândul său controlează un pachet de 34% din acţiunile Mitsubishi.

Anul trecut, Renault a înregistrat pierderi istorice de opt miliarde de euro în condiţiile în care veniturile au scăzut cu 21,7%, până la 43,474 miliarde de dolari, iar numărul de autovehicule vândute a scăzut cu 21,3%, până la 2,95 milioane unităţi.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.




Cum să-ți revii financiar după cheltuielile de sărbători

Sărbătorile de iarnă sunt un prilej de bucurie, întâlniri cu familia și prietenii, dar și o perioadă în care cheltuielile [...]

Horoscop financiar 2025. Ce se întâmplă pentru fiecare zodie în parte

Horoscop financiar 2025. Anul 2025 vine cu numeroase oportunități financiare, provocări și momente de reflecție pentru fiecare zodie. Fie că [...]

Top 5 greșeli financiare pe care să le eviți în 2025

Top 5 greșeli financiare pe care să le eviți în 2025.Într-o lume financiară în continuă schimbare, este mai important ca [...]

Impozit 2025. Taxele pentru Bucureșteni. Ce schimbări vor fi

Impozit 2025. De anul viitor, bucureștenii se vor confrunta cu o creștere semnificativă a impozitelor auto și a taxelor locale. [...]