Reamenajarea locuințelor, o nouă preocupare în rândul românilor

Cea de-a doua parte a anului 2020 se anunță a fi o perioadă în care domină curățenia generală în foarte multe dintre casele și apartamentele din România. Amenajate, majoritatea, înainte de criza economică din 2010, apartamentele românilor necesită o remodernizare semnificativă atât în ceea ce constă zugrăveala dar și în dotările tehnice, începând cu centralele termice care își termină ciclul de viață la obiectele sanitare, susține analiza realizată de firma de consultanță Frames, potrivit unui comunicat de presă.

Cele două luni și jumătate de stat acasă au pus accentul și mai mult pe acest fenomen. După ce, în ultimii ani, românii au acordat o atenție sporită pentru început electrocasnicelor și electronicelor (televizoare, frigidere, aparate de aer condiţionat şi alte aparate), ca dovadă stând impactul foarte mare din piața de profil, pentru mulți dintre români pasul următor este reprezentat de refacerea condițiilor de locuire, în special că pandemia de coronavirus a ridicat mai mult ca niciodată problema igienei locuințelor.

,,Stând mai mult acasă, românii s-au lovit, mai mult ca oricând, de problema condiţiilor de locuire, indiferent că locuiesc într-un apartament sau stau la casă şi au grădină. De la funcţionarea deficitară a instalaţiilor sanitare la problemele cu gresia şi faianţa, electrocasnicele vechi sau mobila degradată, pe mulţi dintre români această perioadă de izolare forţată la domiciliu i-a determinat să treacă la investiţiile amânate în trecut”, a declarat Adrian Negrescu, managerul Frames.

,,Un var lavabil nou, în culori tot mai variate, igienic şi rezistent, ori un tapet pe măsură, un parchet mai trainic, de calitate, o centrală termică mai performantă, o cabină de duş modernă, un lavoar nou sau o cadă de baie – sunt principalele repere ale reamenajării locuinţei în această perioadă. După ce, în anii dinainte de criză, şi mai ales în condiţiile veniturilor scăzute, mulţi dintre români şi-au amenajat locuinţele cu bani puţini, în 2020 miza se pune pe calitate şi mai puţin pe preţ”, susține analiza Frames, realizată pe baza unui studiu realizat pentru o firmă de profil.

Și statisticile Asociaţiei Europene de Prognoză în domeniul Construcţiilor pentru Europa de Est (EECFA) confirmă interesul crescut al românilor pentru reamenajarea locuințelor.

Conform celui mai recent raport în ceea ce privește țara noastră, cele mai noi tendințe din piață arată o creștere ridicată a afacerilor din sectorul de renovare.

,,În timp ce construcţia de clădiri noi, în unele cazuri, a încetinit din cauza incertitudinii în ceea ce priveşte condiţiile economice, lucrările de renovare sunt mai puţin predispuse la acest efect. În plus, pe măsură ce măsurile guvernamentale au început să fie puse în aplicare în martie, persoanele şi companiile deopotrivă au trebuit să-şi ajusteze condiţiile de viaţă şi de muncă”, a afirmat Dr. Sebastian Sipos-Gug – Ebuild, EECFA Romania.

Pe de altă parte, magazinele de bricolaj au fost extrem de căutate în această perioadă:

,,În condiţiile în care mall-urile, magazinele din zona de fashion au fost închise în această perioadă, românii s-au îndreptat spre supermarketuri şi magazinele de bricolaj & electro-retail, iar rezultatele s-au văzut în creşterea semnificativă a vânzărilor. Estimările Frames indică o creştere a vânzărilor, la nivelul întregii pieţe, de peste 25% faţă de perioada similară din anul trecut. Au existat reţele ale căror performanţe au depăşit acest nivel.”, susține Adrian Negrescu, managerul Frames.

Conform comunicatului, concentrarea revine reamenajării care vine însoțită și în condițiile în care multe dintre obiectele sanitare și cele de climatizare se află la sfârșitul ciclului de funcționare corespunzătoare.

,,Statisticile de vânzări şi service îndică faptul că, în zona centralelor termice, boilerelor şi aparatelor de aer condiţionat, multe dintre produsele achiziţionate acum 8-10 ani îşi încheie perioada optimă de funcţionare. Randamentul superior şi costurile mai scăzute de funcţionare ale noilor generaţii de aparate sunt de natură să genereze un plus de interes pentru clienţi”, declară analiştii.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata