Vânzările auto din China, cresc pentru a şasea lună consecutiv

0

Luna septembrie este a şasea lună de creştere consecutivă, a vânzărilor auto pe piaţa chineză, vânzări care au crescut cu 12,8% pe fondul redresării după criza provocată de pandemia de coronavirus (Covid-19), transmit Xinhua şi Reuters.

În contextul auto, luna trecută, livrările pe cea mai mare piaţă auto din lume au urcat la 2,57 milioane de vehicule, comparativ cu perioada similară din 2019, a informat joi Asociaţia Producătorilor Auto din China (CAAM).

Însă, în primele nouă luni din acest an, vânzările au scăzut cu 6,9%, la 17,12 milioane de vehicule.

În acest domeniu de activitate, septembrie şi octombrie, cunoscute ca “septembrie de aur şi octombrie de argint” de specialiştii auto chinezi, sunt percepute ca perioadele de vârf ale sezonului pentru vânzări, clienţii revenind în mod tradiţional să facă achiziţii după perioada verii.

Reflectând această tendinţă şi livrările de maşini de pasageri au crescut cu 8% în septembrie, astfel că producătorii auto Geely Automobile Holdings Ltd, Great Wall Motor Co Ltd şi Toyota Motor Corp înregistrând creşteri de peste 10%.

În cadrul Salonului auto de la Beijing, prin evenimentele promoţionale şi politicile locale de sprijinire a consumului în sectorul auto au ajutat la majorarea vânzărilor în septembrie. Totuşi, activitatea economică pentru acest domeniu încă este lentă, iar încrederea consumatorilor nu s-a redresat complet, a apreciat un oficial al CAAM, Chen Shihua.

Dar, ca un semn promiţător pentru producătorii auto globali care au investit masiv în China, livrările de automobile electrice şi hibride au crescut cu 67,7% în septembrie, la 138.000 unităţi. Iar anul acesta, CAAM se aşteaptă la un declin cu 11% al vânzărilor de automobile electrice şi hibride, la 1,1 milioane de unităţi.

Însă şi vânzările de camioane şi alte vehicule comerciale, care reprezintă aproximativ un sfert din piaţă, au urcat cu 40% în septembrie, sprijinite de altfel şi de investiţiile guvernamentale în infrastructură, precum şi de reglementările mai dure privind emisiile, aprobate anul trecut.

În acest an, Asociaţia Producătorilor Auto din China se aşteaptă la un recul de aproximativ 10% al vânzărilor pe cea mai mare piaţă auto din lume, iar în cazul unui al doilea val de infecţii declinul s-ar putea adânci la aproximativ 20%.

În contextul auto global, China este responsabilă pentru 27% din producţia auto globală, faţă de 7% în 2003, conform datelor UBS.

Sursa: Agerpres
loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata