5 motive să montezi anvelope de vară in sezonul cald

Schimbarea anvelopelor iarnă vară este una dintre cheltuielile pe care proprietarii de mașini le suportă  anual.  În aceste condiții de multe ori se întreabă dacă mai este cazul să schimbe cauciucurile  la începutul sezonului cald,  considerând costurile aferente o varianta de evitat. Totuși,  montarea de anvelope de vară este necesară și aduce beneficii chiar dacă nu este obligatorie.

 

Anvelope.ro ne-a ajutat sa identificam 5 motive pentru care să montați anvelope de vară :

1.    Reducerea investiției în cauciucuri pe termen lung

 

În ciuda faptului că această schimbare  sezonieră a anvelopelor implică sume de bani, pe termen lung aduce economii.   Compozitia din care  sunt făcute cele două tipuri de cauciucuri  in functie de sezon este diferit.  Astfel,  anvelopele de iarnă  se uzează mai repede când sunt folosite vara pentru că materialul este mai dur și  nu este prevăzut pentru a suporta temperaturi ridicate.  Fiind uzate mai repede, pe termen lung este nevoie de o investiție mai mare în asigurarea unor  anvelope corespunzătoare.

 

Concret, anvelopele de vară sunt fabricate să răspundă la temperaturi mari, de peste 40 grade Celsius, în timp ce cele de iarnă pentru temperaturi negative. Rigiditatea materialului și gradul de rezistență la dilatare sunt diferite, de aici provine uzura și, mai mult, comportamentul mașinii pe carosabil. Ultimul factor este de siguranță, prin cauciucuri corespunzatoare și adaptate sezonului se pot evita accidente.

2.    Fânare în siguranță

 

Diferența de compoziție și striațiile specifice sunt diferite la anvelope de vară față de cele de iarnă, tocmai pentru a răspunde condițiilor meteo. Utilizarea cauciucurilor de iarnă pe carosabil uscat și cald mărește distanța de frânare. Dacă la viteze mici această diferență este mică, la viteze mai mari de 60 km/ oră diferența la distanța de frânare crește semnificativ, fiind factor decisiv pentru siguranță.

 

Un experiment cu doi șoferi profesioniști care au frânat la viteză identică de 70 km/ oră pe asfalt cald și uscat a arătat o diferența 13 m între mașina dotată cu anvelope de vară față de cea cu cauciucuri de iarnă. Evident, cea mai eficientă frânare a fost în cazul celei dotate cu anvelope de vară.

3.    Manevrare sigură pe carosabil uscat sau umed

 

Compoziția materialului nu este singura măsură proiectată pentru siguranța șoferilor. Design-ul este menit să contribuie la o rulare sigură. Canelurile circulare sunt mai late, permițând eliberarea apei. Suprafața de contact este mai mare, astfel siguranța de rulare este sporită. Cauciucul este mai dur, proiectat pentru temperaturi mari în care apare dilatarea.  Toate aceste măsuri de design și fabricare contribuie la o mașină care răspunde la manevrarea în condiții optime pe carosabil umed sau uscat.

4.    Nivelul de zgomot

 

Este un aspect la care puțini șoferi se gândesc, dar este important, mai ales la drum lung. Diferențele de fabricare pe care le-am enumerat mai sus fac o mașină prevăzuta cu anvelope de iarnă condusă vara, să crească nivelul de zgomot la rulare.

5.    Diferențe de consum de carburant

 

La final, dar nu la urmă, în contextul majorării semnificative a prețului la carburant, utilizarea cauciucurilor de iarnă pe timp de vară crește consumul de carburant. Tipul de cauciuc montat și calitatea acestuia influențează cu 18-25 % consumul pe 100 km. In cazul în care bugetul este cel care te reține să schimbi anvelopele, fă un calcul la numărul kilometrilor parcurși într-un sezon cald și vei avea o altă perspectivă asupra utilității și a economiei făcute.

 

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata