Care sunt produsele pe care nu trebuie să le mai consumi dacă vrei să slăbești?

De Jurnalul Național Actuale Sănătate 113 citiri
7 min citire




 

Cel mai cunoscut plan este să nu mănânci ca să slăbești sau ce să nu mănânci, în anul 2024. Dacă ai în plan să scapi de câteva kilograme în plus, află că trebuie să renunți la anumite produse, care afectează serios dieta. Ține cont de aceste sfaturi și evită pe cât posibil aceste produse, pentru a da jos cel puțin 10 kilograme în timp scurt.

Care sunt alimentele pe care să le evităm?

Într-o lume în care ritmul alert al vieții poate face din opțiunile alimentare rapide o soluție tentantă, cercetătorii avertizează asupra consecințelor negative ale consumului regulat de alimente procesate. Dacă savurarea din când în când a unor produse nesănătoase poate părea inofensivă, transformarea acestui obicei într-un stil de viață poate fi extrem de dăunătoare pentru sănătatea noastră.

Cercetările recente au identificat o listă de produse apetisante, dar potențial periculoase, pe care le găsim peste tot în magazinele noastre. Aceste alimente sunt adesea bogate în aport caloric, dar sărace în fibre și proteine esențiale pentru o alimentație sănătoasă.

În plus, cercetarea, care a implicat analiza a 10.000 de adulți, a dezvăluit că persoanele care obțin 20% sau mai mult din aportul zilnic de calorii din alimente procesate sunt expuse la un risc semnificativ de declin cognitiv mai rapid.

În comparație cu cei care adoptă o dietă echilibrată și sănătoasă, acești indivizi sunt mai predispuși să înregistreze probleme cognitive într-un interval mai scurt de timp. O analiză publicată în New England Journal of Medicine dezvăluie o conexiune directă între consumul de chipsuri și creșterea în greutate, subliniind riscurile asociate acestei opțiuni culinare aparent inofensive.

Concret, studiul, care a implicat cercetători din domeniul medical, a evidențiat că persoanele care consumă în mod regulat chipsuri de cartofi prezintă o probabilitate crescută de a acumula kilograme în plus.

Această constatare subliniază impactul semnificativ pe care obiceiurile alimentare, în special cele legate de consumul de cartofi prăjiți, îl pot avea asupra compoziției corporale și a greutății generale.

Cu toate acestea, consecințele negative nu se opresc aici. Un alt studiu, publicat în American Journal of Clinical Nutrition, a adus în atenție riscul crescut de diabet și chiar de deces prematur asociat consumului regulat de alimente pe bază de cartofi prăjiți.

Mai mult, cercetarea a demonstrat că cei care includ frecvent cartofi prăjiți în dieta lor prezintă un risc semnificativ mai mare de a dezvolta diabet și de a suferi de o moarte prematură în comparație cu cei care aleg să evite aceste alimente. Cartofii prăjiți și chipsurile de cartofi sunt bogate în calorii, grăsimi și carbohidrați, oferind un aport energetic semnificativ fără a aduce beneficii nutritive esențiale.

Ce produse să nu consumi niciodată?

Dacă gustul delicios al preparatelor din carne procesată îți stârnește pofta, ar fi prudent să reflectezi asupra consecințelor acestor alegeri culinare. Un studiu recent, publicat în revista de specialitate BMC Research Notes, a evidențiat o legătură alarmantă între consumul regulat de carne procesată și acumularea de grăsime în zona abdominală, asociată cu riscul crescut de obezitate.

Conform cercetării, persoanele care au raportat consumul zilnic de carne procesată au prezentat un risc semnificativ mai mare de a avea un indice de masă corporală mai ridicat în comparație cu cei care aleg să evite acest tip de alimente.

Această descoperire subliniază legătura directă dintre consumul frecvent de carne procesată și predispoziția către obezitate, cu accent pe acumularea de grăsime în jurul abdomenului. Alternativa la aceste preparate procesate poate fi reprezentată de carne proaspătă, pe care să o pregătești acasă într-un mod sănătos.

Sau, poate crezi că savurarea unei gogoși nu îți poate aduce prea multe probleme, dar realitatea este cu totul alta. Aceste delicii, deși atrăgătoare, ascund în compoziția lor cantități excesive de zahăr și calorii. Prăjirea lor adaugă un nivel suplimentar de pericol pentru sănătate.

Ceea ce este chiar mai alarmant este faptul că uneori le consumi la micul dejun, crescând pofta de mâncare din cauza activării hormonilor foamei. O cafea și o gogoșică dimineața îți pot accentua dorința de a consuma și mai mulți carbohidrați pe tot parcursul zilei.

Pentru un mic dejun sănătos, alege alimente bogate în proteine de calitate, care să ofere sațietate, să contribuie la menținerea masei musculare și să limiteze depozitarea grăsimilor în zona abdominală.

Alimentele delicioase care îngrașă

Diverse cercetări indică faptul că înghețata are mai multe beneficii pentru organismul. Mai exact, consumul de înghețată activează anumite zone ale plăcerii în creier. Acest aspect contribuie la popularitatea deosebită a acestui desert.

Cu toate acestea, această plăcere poate duce la un consum excesiv, ceea ce nu este benefic pentru greutatea corporală. În general, înghețata conține cantități semnificative de grăsimi și zaharuri, ceea ce poate avea impact negativ asupra siluetei tale.

 

În plus, majoritatea băuturilor răcoritoare îmbuteliate prezintă un conținut semnificativ de zahăr, inclusiv energiații. Un studiu recent publicat în revista Nature Reviews Endocrinology asociază consumul acestor produse cu riscul de a dezvolta diabet de tip 2, boli cardiovasculare și anumite tipuri de cancer.

În Statele Unite, băuturile răcoritoare reprezintă principala sursă de aport de zahăr. Pe lângă aportul caloric substanțial și conținutul mare de zahăr, aceste băuturi nu aduc niciun beneficiu organismului. Ele nu contribuie la hidratare și nu furnizează vitamine sau minerale.

Practic, consumul zilnic al unui pahar de suc poate adăuga 500 de grame în greutate pe parcursul unui an. Chiar dacă această cifră poate părea modestă, de obicei, consumul nu se rezumă la o singură porție.

Sursa – playtech.ro