Efectul rețelelor de socializare asupra Generației Z

Peste jumătate dintre tineri simt nevoia de educație financiară, de dezvoltare a abilităților sociale și gestionare a emoțiilor, arată studiul național Insights PulseZ, aflat la a treia ediție în acest an.

Astfel că, fetele, în comparație cu băieții, sunt semnificativ mai mult afectate de obstacole cum ar fi lipsa motivației (68% vs 58% băieții), oboseala (55% vs 45%), stările emoționale fluctuante (53% vs 37%) și anxietatea (50% vs 35%).

În plus, principalele două dorințe ale tinerilor sunt abilitatea de a avea mai multă încredere în sine (68%) și de a-și putea gestiona mai eficient timpul (60%).

Studiul remarcă un nou trend emergent în rândul tinerilor de cu vârste cuprinse între 16 și 18 ani – dorința de a deveni cunoscuți precum o celebritate. Din cauza prezenței influencerilor pe care tinerii îi folosesc drept exemplu, spațiul online este un catalizator al acestui fenomen. Astfel că, aproape 1 din 5 tineri își dorește popularitate în mediul digital, în comparație cu 5% sau 3% din rândul grupelor de tineri de 18-24 ani.

Referitor la învățământ, 37% din tinerii din grupa de vârstă 16-18 ani preferă să învețe mai mult într-un sistem formal (la școală, ore de curs private și biblioteci publice), în timp ce jumătate dintre tinerii de 22-24 de ani aleg în egală măsura atât sistemul formal, cât și cel non-formal (în format online, pe platforme precum Google, Wiki, Youtube, Tik Tok, podcasturi și alte tipuri de surse).

Totodată, tinerii ar aloca în medie studiului aproape trei ore pe zi, liderii grupelor de vârstă fiind cei de 19-21 de ani cu 2,93 ore pe zi. În plus, au putut fi constatate diferențe între tinerii din mediul urban și cel rural – cei de la orașe alocând mai mult timp studiului. În același timp, tinerii de la profilul uman alocă mai mult timp studiului comparativ cu cei de la profilul real, dar nu depășesc 3 ore de studiu pe zi.

Platforma Youtube este cea mai menționată în rândul tinerilor, cu o medie zilnică de 2.3 ore, urmată de Instagram (2.3 ore), Facebook/ Messenger și TikTok (1.6 ore).

De asemenea, fetele petrec mai multe ore pe TikTok față de baieții, care aleg într-un mod semnificativ mai mare decât fetele să își petreacă timpul pe Youtube și Discord. Odată cu creșterea vârstei se poate observa un consum mai ridicat de WhatsApp, dar și a emailului.

Legat de modalitățile de transfer bancar alese cel mai des de tineri, transferul direct din aplicația băncii către clienții aceleiași bănci este cea mai utilizată (49%), urmată de Revolut (40%) și de transfer prin IBAN (36%).

Grupa de vârstă care efectuează cele mai multe tranzacții este grupa 22-24 de ani, în timp ce tinerii din grupa de 16-24 de ani nu transferă de obicei bani (36%), o explicație fiind apariția acestei nevoi odată cu depășirea vârstei majoratului.

Mai mult decât atât, în cadrul aplicațiilor bancare folosite de tineri pentru a-și gestiona resursele financiare, Revolut  ocupă primul loc în topul platformelor bancare având ca utilizatori 40% dintre tineri.

Sursa: g4media.ro
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata