Majoritatea românilor consumă carne, jumătate dintre ei chiar zilnic

0 93

Nouă din zece români din mediul urban consumă carne săptămânal, iar jumătate dintre ei fac acest lucru zilnic, se arată într-o analiză realizată de Nielsen şi remisă, miercuri, AGERPRES.

„Pandemia Covid-19 a declanşat numeroase schimbări, printre care şi o migraţie a obiceiurilor de consum către ecosistemul casei. În vara anului trecut, 77% dintre românii din mediul urban ne declarau într-un alt studiu (Impactul Covid asupra consumatorilor români) că intenţionează să gătească mai mult, ca formă de adaptare la situaţia economică vulnerabilizată de pandemie. Tot atunci descopeream un apetit ridicat către produse de origine românească (79%), în special în categoria mâncare”, arată autorii studiului.

Din datele cercetării  relevă faptul că aproape toţi românii consumă carne, jumătate dintre ei chiar zilnic.

Însă în opinia cercetătorilor, cifrele sunt impresionante. 92% consumă carne de două ori pe săptămână, cel puţin. Cu toate acestea, nu sunt puţini nici cei care susţin că au redus consumul de carne în ultimul an (39%).

„Dacă ne uităm în meniul consumat în ultimele patru săptămâni, descoperim că tinerii de până în 24 de ani consumă în măsură mai mare decât celelalte categorii de vârstă mezeluri vegetale sau înlocuitori de carne – şi asta nu ca opţiune pentru a posti. Este posibil că acest lucru să ne semnalizeze un trend pe care producătorii de carne ar putea capitaliza pentru a nu pierde legătura, pe termen mediu şi lung, cu aceşti potenţiali consumatori”, a declarat Vasi Dragomir, Consumer & Shopper Insights Leader, NielsenIQ România.

Însă, în perioada următoare se apropie Postul Paştelui, tot din studiu reiese că 36% dintre respondenţi susţin că ţin post din când în când, iar 61% dintre aceştia au în vedere produse din carne vegetală pentru perioadele de post.

În contextul vârstelor, tinerii cumpără carne cu o frecvenţă mai mare comparativ cu cei mai în vârstă. La cea mai recentă achiziţie, 87% dintre cumpărătorii de carne declară că au cumpărat carne neprocesată, în timp ce 36% au au optat pentru mezeluri.

Iar, preferinţa pentru cele două categorii de carne consumată este mai vizibilă în rândul celor mai în vârstă (45-59 de ani). 91% dintre aceştia au optat pentru carne neprocesată la ultima cumpărătură, pe când doar 33% pentru mezeluri.

Totodată, opţiunile pentru tipul de carne variază tot în funcţie de vârstă. Există o probabilitate mai mare ca tinerii să cumpere carne din pui (79% dintre cumpărătorii de 18- 24 de ani), în timp ce categoria celor mai în vârstă să aleagă mai des carne de porc (72% dintre cumpărătorii de 45-59 de ani).

Teritorial, însă în ceea ce priveşte capacitatea de a influenţa alegerea magazinului, carnea neprocesată este în top, 67% dintre cumpărători spunând că acest tip de carne a contat cel mai mult pentru alegerea magazinului unde să meargă la cumpărături.

Carnea gătită în casă este consumată cel mai des (75%) şi pare că ocupă un loc central în meniul zilnic al românilor. Iar dacă este şi made în România, cu atât mai bine. Originea locală inspiră calitate ridicată în categoria „food”, în general, şi în legătură cu carnea în special.

Studiul realizat de Neilsen s-a desfăşurat online, în perioada octombrie- noiembrie 2020. Eşantionul cuprinde 1000 de respondenţi, utilizatori de internet, din mediul urban.

Sursa: Agerpres
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata