Nissan nu negociază cu Apple un proiect în domeniul conducerii autonome

Foto: automarket.ro
0 54

Luni 15 februarie, Nissan Motor Co Ltd a anunţat că nu este în negocieri cu Apple Inc, după ce au apărut informaţii potrivit cărora producătorul de iPhone-uri a abordat în ultimele luni compania niponă pentru a dezvolta împreună un proiect în domeniul conducerii autonome, transmite Reuters.

Recent publicaţia Financial Times susţine că firmele au avut discuţii care nu s-au concretizat din cauza reticenţei Nissan de a deveni o unitate de asamblare pentru maşinile brandului Apple, iar negocierile nu au avansat la nivelul conducerii superioare.

„Nu suntem în discuţii cu Apple. Totuşi, Nissan este deschis întotdeauna să exploreze colaborări şi parteneriate pentru a accelera transformarea industriei”, a afirmat un purtător de cuvânt al celui de-al treilea producător auto nipon.

Dar nici reprezentanţii Apple, nu au fost disponibili imediat pentru comentarii.

În contextul bursier, acţiunile Nissan înregistrau un declin de 3,7%, în timp ce indicele Nikkei 225 al Bursei de la Tokyo, a crescut.

Actual, compania americană Apple Inc înregistrează progrese în privinţa tehnologiei pentru maşinile fără şofer şi are ca obiectiv să producă în 2024 un vehicul de pasageri echipat cu propria sa baterie inovativă, au declarat recent pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.

Încă din anul 2014, producătorul de iPhone-uri, face progrese în domeniul conducerii autonome, cunoscute sub numele de „Proiectul Titan”, când firma a început să proiecteze de la zero propriul său vehicul. Însă, la un anumit moment, Apple a abandonat eforturile în domeniul tehnologiei pentru maşinile fără şofer, pentru a se concentra pe software şi şi-a reevaluat obiectivele.

În anul 2018, Doug Field, un veteran al Apple, care a lucrat la Tesla Inc, a început să supervizeze „Proiectul Titan” şi a concediat, anul trecut, 190 de persoane din echipa care se ocupa de tehnologia pentru maşinile fără şofer.

De atunci, Apple a înregistrat suficiente progrese şi acum vrea să producă un vehicul pentru consumatori, susţin sursele. Obiectivul Apple de a produce un vehicul pentru publicul larg contrastează cu planurile rivalelor, cum ar fi Waymo, deţinut de Alphabet Inc, care produce taxiuri zburătoare pentru a transporta pasageri pentru un serviciu de ride-hailing fără şofer.

Strategia Apple o reprezintă un nou proiect de baterie, care ar putea reduce „în mod radical” costul bateriilor şi ar spori autonomia vehiculelor, susţin sursele.

În contextul colaborării, Renault şi Nissan au un parteneriat din anul 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.

În prezent, alianţa regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.), are 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele.

Sursa: Agerpres
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata