Gigantul Volkswagen a transmis că va renunța la mai multe modele cu motoare pe combustie internă pentru a se concentra pe producția de vehicule premium. Acest lucru se va întâmpla până la sfârşitul acestui deceniu.
Volkswagen a luat decizia! Producătorul german renunță la zeci de modele. Se va axa pe segmentul premium
Astfel, directorul financiar de la Volkswagen, Arno Antlitz, a precizat că producătorul german de autovehicule va renunța la mai multe modele cu motoare pe combustie internă. Acesta a mai spus, pentru The Financial Times, că Volkswagen vrea să se axeze pe producția de vehicule premium.
„Acum obiectivul principal nu este creşterea. Suntem mai concentraţi pe calitate şi pe marje de profit decât pe volume şi cote de piaţă”, susţine Arno Antlitz.
Presa internațională scrie că decizia luată de Volkswagen reprezintă o inversare a poziției adoptată de foștii directori ai companiei.
Pe de altă parte, această decizie vorbeşte modificările semnificative care au loc pe piaţa auto. De mai multe decenii, Volkswagen s-a concentrat pe creșterea profiturilor companiei prin vânzarea mai multor automobile anual.
De asemenea, fostul director, Martin Winterkorn, avea ca obiectiv principal devansarea Toyota și General Motors. El vrea ca Volkswagen să devină cel mai mare constructor auto mondial din punctul de vedere al volumului de vânzări până în 2028.
Prezență solidă în SUA
Producătorul german de automobile și-a păstrat o prezență solidă pe piețe neprofitabile din Statele Unite ale Americii, cu toate că înregistra pierderi.
De cealaltă parte, criza de semiconductori i-a forţat pe constructorii de automobile să reducă producţia anul trecut, chiar dacă cererea a explodat.
Volkswagen a început să acorde atenție producției de vehicule mai scumpe produse de mărcile sale premium Audi şi Porsche, care au fost responsabile pentru cea mai mare parte din profitul înainte de taxe în valoare de peste 20 de miliarde de euro înregistrat de grupul VW în anul 2021.
„Avem o bază de costuri fixe semnificativ mai mică, astfel că suntem mai puţin dependenţi de volum şi mai puţin dependenţi de creştere”, a precizatArno Antlitz.
Fiecare uzină va fi reconvertită
Totodată, directorul financiar a mai spus că Volkswagen a reuşit să îşi diminueze costurile fixe cu 41 de miliarde de euro în 2019, cu 10% înainte de termenul fixat, cu toate că în acelaşi timp a investit în dezvoltarea de software şi noi unităţi.
„Nu adăugăm noi capacitaţi: reconvertim uzină cu uzină”, a afirmat Antlitz dând drept exemplu fabricile de la Zwickau şi Emden, unde liniile care produceau automobile cu motoare pe combustie au fost reconvertite pentru a produce automobile electrice iar muncitorii au fost recalificaţi.
Directorul financiar de la Volkswagen a recunoscut că estimările conform cărora vehiculele electrice vor deveni în curând profitabile au fost puse sub semnul îndoielii de creşterea explozivă a costului materialelor pentru baterii.
„Un preţ de 50.000 de dolari pentru tona de nichel nu a fost luat în calcul pentru că ne aşteptăm ca războiul să se încheie în curând şi ulterior preţurile să revină la nivelul la care erau anterior”, a mai declarat Arno Antlitz.