Afectat de schimbările climatice, administraţia Canalului Panama, caută soluţii pentru creşterea nivelului apei

Foto: adevărul.ro
0 49

Administraţia Canalului Panama se află în căutarea unei soluţii durabile pentru a asigura funcţionarea acestei axe importante a comerţului maritim mondial, datorită deficitului nivelului de apă  care este afectat de schimbările climatice, relatează AFP.

În acest context, ACP a lansat marţi, o cerere de oferte pentru a garanta aportul ”a minimum 1,4 miliarde de metri cubi de apă suplimentari” în canalul de 77 de kilometri prin care trece 3,5% din comerţul mondial, a declarat, José Reyes, în timpul unei conferinţe de presă desfăşurate online vicepreşedintele proiectului hidrologic al Canalului Panama.

Pe parcursul anului trecut, bazinul hidrografic al canalului a suferit, din nou, de pe urma unui deficit semnificativ de precipitaţii. Canalul a colectat doar 3 miliarde de metri cubi de apă, în loc de 5,2 miliarde de care are nevoie pentru a funcţiona în limite normale.

De altfel, ACP intenţionează să investească aproximativ 2 miliarde de dolari în acest proiect de aprovizionare cu apă pentru acest traseu comercial.

În acest caz, soluţiile avute în vedere variază de la pomparea apei subterane, construcţia unor baraje, desalinizarea apei de mare şi aprovizionarea de către staţiile de epurare.

Pentru buna funcţionare a transportului pe canal, autorităţile panameze au avertizat că lipsa apei este cea mai mare provocare cu care se confruntă în prezent, lucru care a dus la adoptarea unor măsuri paliative.

Daniel Muschett vicepreşedintelui Departamentului pentru Apă şi Mediu al Canalului Panama, a spus că circulaţia navigabilă a fost uneori limitată de ”restricţii operaţionale care au afectat traficul şi afacerile”.

Administratorul Canalului Panama, Ricaurte Vasquez, precizează că proiectul este ”fundamental” pentru ”protejarea viitorului” acestei căi interoceanice, ”una dintre axele cele mai importante ale comerţului mondial”.

Principalii clienţi ai Canalului Panama sunt Statele Unite, China şi Japonia.

Din punct de vedere financiar, în anul fiscal 2019, canalul a doborât recordul de venituri (3,354 miliarde de dolari) şi de tonaj (450,7 milioane de tone).

De când a fost inaugurat în anul 1914, Canalul Panama face legătura între Oceanul Atlantic şi Oceanul Pacific de-a lungul Istmului Panama şi permite evitarea rutei pe la Capul Horn, în extremitatea australă a Americii de Sud.

Sursa: Agerpres
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

x