Canada dorește să atragă producătorii de lanțuri de aprovizionare cu vehicule electrice, astfel încât sectorul său de producție să poată pivota către o economie cu emisii scăzute de carbon.
Canada și Volkswagen au prezentat vineri o finanțare de peste 20 de miliarde de dolari canadieni (14,8 miliarde de dolari) pentru o giga fabrică de baterii din St Thomas, Ontario, cea mai mare investiție unică a țării până acum în lanțul de aprovizionare cu vehicule electrice.
Cel mai mare producător de automobile din Europa investește până la 7 miliarde de dolari canadieni (5,1 miliarde de dolari) pentru a construi uzina, care își propune să aibă o capacitate de 90 de gigawați-oră, se arată într-un comunicat.
Guvernul federal va oferi până la 13,2 miliarde de dolari canadieni (9,7 miliarde de dolari) în credite fiscale pentru producție până în 2032, egal cu subvențiile de producție de 35 de dolari pe kWh oferite de Actul de reducere a inflației (IRA) al Statelor Unite, se arată într-un alt comunicat.
Guvernul provincial din Ontario s-a angajat, de asemenea, să ofere 500 de milioane de dolari canadieni (371 de milioane de dolari) în investiții directe producătorului german de automobile, precum și sute de milioane de dolari pentru modernizarea infrastructurii locale.
Uzina de baterii este de așteptat să fie cea mai mare Volkswagen din lume și va crea până la 3.000 de locuri de muncă directe.
„Va valora peste 200 de miliarde de dolari canadieni pentru economia canadiană în următoarele decenii”, a declarat premierul Justin Trudeau reporterilor din St Thomas.
„Va furniza milioane și milioane de baterii pentru alimentarea industriei auto din Canada… iar impactul economic al acestui proiect va fi egal cu valoarea investiției guvernamentale în mai puțin de cinci ani”, a spus Trudeau.
Decizia de a construi uzina în Ontario a fost anunțată luna trecută. Revoluționarea este planificată pentru 2024 și se preconizează că producția va începe până în 2027, a spus VW.
Atragerea fabricii VW în Canada a fost o prioritate pentru ministrul industriei Francois-Philippe Champagne, care dorește să atragă producătorii de lanțuri de aprovizionare cu vehicule electrice, astfel încât sectorul de producție al țării să poată supraviețui pivotului către o economie cu emisii scăzute de carbon.
Fabrica va avea sediul în St Thomas, situat la aproximativ 195 km (120 mile) nord-est de orașul american Detroit, Michigan.
Va fi cea mai mare fabrică din Canada când va fi finalizată, a spus Trudeau, și va asigura cea mai mare parte din capacitatea bateriei de care are nevoie VW în America de Nord.
VW se alătură unei asociații în comun Stellantis NV și LG Energy Solutions pentru a construi o gigafabrică de baterii în Canada, deoarece producătorii de automobile europeni caută să beneficieze de o lege americană privind clima care impune ca 50% din componentele bateriilor EV să fie fabricate în America de Nord pentru ca vehiculele să se califice pentru consumator generos. taxe de credit.
Sursa – www.aljazeera.com