Danone vinde din active şi restructurează echipa managerială pentru a relansa afacerile

Foto: facebook.com
0 0

Cu plecarea directorului financiar Cecile Cabanis, grupul agroalimentar francez Danone a anunţat luni o revizuire strategică a activităţilor  în ideea de a relansa o cifră de afaceri care a fost penalizată în trimestrul al treilea de pandemia de coronavirus, transmite Bloomberg.

În acest sens, cel mai mare producător mondial de iaurt, a precizat că va scoate la vânzare activităţi cu o valoare de 500 de milioane de euro iar structura managerială va migra spre una concentrată mai mult pe geografie decât pe grupe de produse. Astfel că noua structură organizaţională a fost anunţată în paralel cu plecarea directorului financiar Cecile Cabanis, care va fi înlocuită începând din luna februarie 2021 de Juergen Esser.

În contextul financiar, toate aceste modificări vin după ce în trimestrul al treilea cifra de afaceri a Danone a scăzut cu 9,3% până la 5,82 miliarde de euro.

“În trimestrul patru, Danone va avea ca priorităţi continuarea creşterii cotei de piaţă şi îmbunătăţirea creşterii vânzărilor”, a informat grupul Danone într-un comunicat de presă.

În ceea ce priveşte activitatea companiei, directorul general de la Danone, Emmanuel Faber, a avut dificultăţi în a relansa Danone pe fondul competiţiei de pe piaţa din Europa, creşterii preţurilor la lapte şi apariţiei unor noi competitori precum Chobani în SUA. De la începutul acestui an şi până în prezent, compania a pierdut un sfert din valoarea de piaţă iar acţiunile sale sunt la nivelul la care erau în urmă cu 14 ani.

În anul 1996, Grupul Danone a demarat investiţia în România, prin achiziţia fostei unităţi Mioriţa Fundeni. Iar începând din 2013, Danone România a devenit centrul regiunii Europei de Sud-Est, care include România, Bulgaria, Grecia şi ţările Adriatice, servind o piaţă potenţială de peste 60 de milioane de consumatori.

Sursa: Agerpres
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

x