Schaeffler anunţă concedieri şi închiderea unor fabrici din Europa

Foto: schaeffler.ro
0

Până în 2022, producătorul de componente auto Schaeffler AG va renunţa la încă 4.400 de angajaţi în Europa şi va închide sau va vinde unele fabrici, ca răspuns la criza din sectorul auto, cauzată de pandemia de coronavirus (Covid-19), transmit DPA şi Bloomberg.

Grupul german Schaeffler chear dacă ar putea face economii anuale de până la 300 de milioane de euro, în urma acestor măsuri, costurile legate de restructurare sunt estimate la 700 de milioane de euro, pentru cele 170 de unităţi de producţie din întreaga lume.

În Germania, în urma măsurilor de restructurare vor fi afectate, în special 12 unităţi de producţie, dar vor mai fi afectate şi alte două fabrici din alte regiuni din Europa.

Recent, compania Schaeffler şi-a redus capacitatea de producţie, iar în urma  implementării unei scheme de plecări voluntare numărul angajaţilor s-a redus de la 84.223 câţi avea iniţial.

“În pofida redresării cererii în ultimele luni, incertitudinile privind evoluţiile viitoare ale pandemiei şi, ca rezultat, deteriorarea mediului de afaceri rămân ridicate””, se arată într-un comunicat al companiei germane.

La jumătatea anului 2020, veniturile Schaeffler au scăzut cu peste o cincime dar, cu toate acestea, compania a reuşit să genereze un profit redus.

În acest context, rivala Schaeffler, producătorul german de anvelope şi componente auto Continental AG, a anunţat săptămâna trecută că-şi va reduce, la rândul ei, costurile cu peste un miliard de euro pe an până în 2023 şi va extinde un program de restructurări care ar putea afecta până la 30.000 de posturi din întreaga lume.

Ca planuri de viitor, pe lângă efectele pandemiei de Covid-19, industria auto este presată să investească în noi tehnologii, pe măsură ce “era” motoarelor cu combustie internă se apropie de sfârşit, iar serviciile de car-sharing reduc cererea de noi autoturisme.

Aşadar, fondată în anul 1946, Schaeffler AG, cu 170 de unităţi de producţie în întreaga lume, este unul dintre cei mai mari furnizori, la nivel global de echipamente originale şi automotive, specializat în producţia de componente şi sisteme de înaltă precizie în aplicaţii pentru motoare, transmisie şi şasiu, precum şi soluţii de rulare şi rulmenţi pentru un număr mare de aplicaţii industriale în industriile de inginerie, cea auto şi cea aerospaţială.

Actual, compania operează în 13 locaţii din cinci state, respectiv Ungaria, Slovacia, România, Rusia şi Republica Cehă.

Sursa: Agerpres
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

close