Suceava trece la taxiuri electrice

În anul 2018, Timișoara a devenit primul oraș cu transport public pe apă, iar Cluj-Napoca a dat tonul prin introducerea, în premieră, a transportului electric în comun, cumpărând 11 autobuze din fonduri elvețiene. Surpriza anului 2019 vine, însă, din estul țării: orașul Suceava face un pas mare către ”creșterea calității vieții” în urbe și vrea să introducă, în premieră, taxiurile electrice.

Consiliul Local Suceava a stabilit că la licitațiile pentru obținerea de licențe pentru taxiuri cel puțin jumătate dintre ele să fie pentru autovehicule cu motoare electrice.
Viceprimarul Sucevei, Lucian Hârșovschi: printr-un proiect cu finanțare elvețiană s-au montat în oraș 28 de stații de încărcare, din care doar jumătate sunt rapide. În bugetul pe 2019, sunt prevăzuți bani pentru instalarea a două stații de încărcare ultrarapide, care să fie amplasate în stațiile de taxi.

Municipalitatea are obligația ca timp de cinci ani să suporte din bugetul local costul curentului și al mentenanței stațiilor, după care poate decide dacă încărcarea electrică va rămâne gratuită.
Primăria folosește deja, printr-un proiect cu finanțare elvețiană, 11 autoturisme electrice, două furgonete, o automăturătoare și o autocisternă cu motor electric, dar și 10 biciclete electrice pentru Poliția Locală.

Următorul pas, spune edilul, este cumpărarea a 50 de autobuze electrice cu bani europeni. Deja de luna acesta, la Suceava vor ajunge cinci autobuze electrice achiziționate tot cu finanțare elvețiană.

Președintele filialei Suceava a Asociației Naționale a Patronatului Operatorilor de Transport în Regim de Taxi din România, Valentin Besac, laudă inițiativa municipalității, dar o consideră, în actualele condiții, neatractivă din punct de vedere economic. El spune că prețul unui Logan cu GPL din fabrică este de 8.000 de euro, iar un autoturism electric costă 23.000 – 24.000 de euro, cu toată reducerea de 10.000 de euro prin programul guvernamental ”Rabla”.

”Sunt convins că trebuie autovehicule electrice, dar mașinile încă nu au autonomie”, susține Besac, care a explicat că, în medie, un taxi parcurge, zilnic, peste 200 de kilometri.
”Dacă eu vreau să particip la licitația din acest an pentru licențe electrice nu pot să o fac pentru că dosarul la programul «Rabla plus» durează două luni, iar apoi durează încă șase luni până vine mașina și eu am pierdut licitația”, a mai spus Besac.

loading...

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata