Suzuki ia lecții de la partenerul Toyota, pentru că își propune să dezvolte un vehicul electric de la zero.
Astfel că, Suzuki Motor își dorește să învețe de la partenerul Toyota cum să folosească tehnologia EV pentru a construi mașini electrice mici, a precizat președintele său Toshihiro Suzuki.
Compania a precizat că învață despre EV și alte tehnologii de la Toyota cu scopul de a dezvolta mașini care să fie mai conforme cu propriile produse.
„Deci, cum să introducem această tehnologie EV pe mașinile mici este ceva la care trebuie să lucrăm și să împărtășim cu Toyota”, a afirmat el în marginea salonului auto.
După un început lent al vehiculelor electrice, Toyota – care deține un pachet de 4,89% din acțiunile Suzuki – ia în calcul o repornire a strategiei sale de mașini electrice, având în vedere creșterea popularității vehiculelor electrice.
Toyota oferă în acest moment un singur vehicul complet electric, crossover-ul bZ4X, dar intenționează să lanseze cinci vehicule electrice suplimentare în Europa sub marca bZ până în anul 2026.
De asemenea, planificarea gigantului auto japonez presupunea anterior că cererea de vehicule electrice nu va decola timp de câteva decenii și a favorizat tehnologia hibridă.
Când a fost întrebat dacă SMC ar lua în calcul lansarea de vehicule electrice construite pe platforme de motoare pe benzină, Suzuki a precizat că compania trebuie să dezvolte un vehicul electric de la zero.
Suzuki are planuri mari
În plus, producătorul auto a dezvăluit conceptul de SUV electric eVX de dimensiuni medii la spectacol, președintele producătorului auto afirmând că mașina de serie va fi lansată în anul 2025.
Piața de vehicule electrice din India a câștigat avânt. Tata, care domină vânzările de mașini electrice în țară, precum și jucătorii străini SAIC MG Motor, Mercedes Benz și Stellantis au aliniat lansări.
Așadar, cu investiții planificate de până la 1,3 miliarde de dolari pentru a produce vehicule electrice și baterii la nivel local, Suzuki se îndreaptă mai adânc în India, care urmează să devină un hub de vehicule electrice pentru producătorul auto japonez.
Suzuki este proprietarul majoritar al companiei Maruti, care s-a confruntat cu o concurență crescândă din partea rivalilor, pe măsură ce cumpărătorii trec la mașini mai mari, cum ar fi SUV-urile, iar autoritățile de reglementare cer mașini mai sigure și mai ecologice, crescând costurile. Acest lucru i-a împins cota de piață la sub 43% de la peste 50% în anul 2019.
„Unul dintre motivele pentru care nu am putut să menținem o cotă de piață de 50%… a existat o întârziere în lansarea SUV-urilor la finalul nostru”, a precizat președintele Suzuki Motor, Toshihiro Suzuki, adăugând că firma încearcă să-și recupereze cota de piață lansând mai multe SUV-uri.
„Vedem un potențial de creștere pe termen lung în segmentul mașinilor mici. Trebuie să facem efort pentru o penetrare mai profundă și să răspândim în continuare vânzarea de mașini compacte și mici în India”, a precizat el, adăugând că Suzuki va colabora cu Maruti pentru a recâștiga cota de piață.