Care sunt alimentele pe care trebuie să le consumi pe durata verii și de ce

Canicula impune niște reguli în ceea ce privește alimentația pe care o avem. În mod clar avem nevoie în continuare de toate categoriile de alimente, însă diferența constă în cantitatea și tipul acestora. Cu alte cuvinte, vara simțim pur și simplu nevoia de a mânca mai puțin gras, preferând mai mult fructele și legumele proaspete.

La temperaturi ridicate, corpul suferă un stres canicular. Ce înseamnă acest lucru? Adică, pe timp de căldură, organismul se chinuie pentru a-și scădea temperatura, iar acest lucru reprezintă eliminare de apă, dar și de săruri minerale, pierderi care trebuie compensate prin alimentație. Uite ce anume ar trebui să mai respecți dacă îți dorești să stai departe de probleme de sănătate în această vară.

Umple-ți casa de fructe și legume proaspete

Vara, în momentul în care oferta de fructe și legume este atât de mare, este indicat să profităm de acestea la maximum. Cu cât consumi mai multe fructe și legume colorate, cu atât mai bine. Nuanțele intense sunt puse pe umerii antioxidanților conținuți care, printre alte proprietăți, protejează pielea de efectele dăunătoare ale soarelui. Alege fructele și legumele care te hidratează și mai exact: roşii (94% apă), ţelină (95% apă), castraveţi (96% apă), căpşuni, pepene (ambele, 92% apă), mărul (84% apă) şi caise (86% apă). Acestea nu doar că îți calmează setea, însă îți oferă și un boost de vitamine și minerale necesare organismului.

Pentru persoanele care se confruntă cu diabet, în cazul în care consumul de fructe este ridicat, este recomandat să se reducă aportul de pâine, cereale, orez, cartofi și alte alimente cu conținut ridicat de glucide, compensându-se cu o pondere mai ridicată a legumelor în dietă.

Este de preferabil să se opteze pentru meniuri ușoare

Cele mai indicate pentru sezonul cald sunt meniurile cât mai ușoare. Cele mai potrivite pentru micul dejun sunt: cerealele integrale, iaurtul, brânza proaspătă de vaci şi ouăle fierte, pentru prânz, supele şi ciorbele de legume cu zarzavaturi, carnea de pui, de vită şi peştele, orezul cu legume, preparat de păstăi, iar pentru cină, salatele în anumite combinaţii (roşii şi mozzarella, de ton, orientală, cu iaurt şi castraveţi etc.) sau legumele la grătar.

Pofta de desert o poți rezolva cu deserturi cât mai sănătoase. Un „dulce” cât mai sănătos și delicios poate fi ușor preparat din fructul tău preferat, pe care îl poți pune într-un iaurt simplu și lăsat timp de 2 ore la congelator.

Hidratarea, extrem de esențială

Primul lucru pe care trebuie să îl ai în minte seara este apa. Plată sau minerală, orice ar fi, apa nu trebuie să îți lipsească din meniul zilnic. Bea minimum 2,5 litri și mai mult dacă cumva faci exerciții fizice.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata