Mâncarea nesănătoasă poate fi nocivă pentru organism

4 min citire




Majoritatea alimentelor care ne pun sănătatea în pericol se găsesc pe orice raft din magazinele de astăzi. Este posibil ca unele dintre produsele pe care le-ați consumat să nu fie atât de bune pe cât credeați.

Astfel, aceste alimente nesănătoase pe care ar trebui să le evităm sau să le consumăm cu moderație.

–  Mix de fructe uscate și alune

La acest capitol, oamenii trebuie să fie conștienți pe ce fel de mix-uri de fructe uscate își cheltuiesc banii. Unele soiuri includ produse care conțin mai mult zahăr și chiar conservanți care pot fi nocivi.  A consuma astfel de mix-uri este o modalitate rapidă de a crește aportul de zahăr din organism fără să ne dăm seama.

–  Băuturile energizante

Este șocant să vedem o băutură atât de populară, consumată mai ales de sportivi, în fruntea acestei liste. Dacă unele funcționează bine pentru a aduce electroliți în organism, pot fi în același timp și o bombă de zahăr. Astfel, o singură sticlă conține 160 de miligrame sodiu și 21 de grame de zahăr.

– Siropul de agave

Acest îndulcitor din plante este de obicei comercializat ca fiind varianta sănătoasă, deoarece nu afectează nivelul zahărului din sânge, așa cum o face zahărul procesat. Cu toate acestea, siropul de agave este foarte bogat în fructoză. Consumul excesiv de fructoză poate contribui la rezistența la insulină, boli de inimă și diabet de tip 2, potrivit Healthline. Excesul de agave va face ca ficatul să înceapă să transforme tot acest exces de fructoză în grăsimi.

–  Fructe uscate

Este posibil ca ceva derivat din fructe să fie rău?

Din acest punct de vedere, „Experții spun că fructele uscate pot conține, de fapt, mai multe fibre, vitamine și minerale decât fructele proaspete, dar tind să fie și bogate în zahăr. De exemplu, o pungă de stafide conține 18 grame de zahăr.

– Burgerii fără carne

Iată o veste proastă pentru vegetarieni și vegani. Înlocuitorii de carne nu înseamnă că sunt mai buni decât carnea adevărată. Un burger fără carne conține 230 de calorii, 14 grame grăsime și 390 miligrame sodiu. În contextul comparațiv, o chiflă cu bugerer de vită conține 155 de calorii, 6,8 grame grăsime și 61 miligrame sodiu.

–  Chipsurile de orez

Aceste gustări ușoare și pufoase au un conținut scăzut de calorii, însă sunt foarte bogate în carbohidrați și sărace în fibre, ceea ce înseamnă că nu au aproape nicio valoare nutritivă.

–  Conservele de fasole

Fasolea este bogată în proteine ​​și fibre, dar fasolea la conservă conține cantități inutile de zahăr, sare și alți aditivi.  Multe din cutiile în care este vândută fasolea au în compoziția lor substanța chimică numită bisfenol A (BPA), care poate ajunge în alimente. Unele cercetări sugerează că BPA poate crește riscul de obezitate și chiar reduce fertilitatea.

– Iaurturile slabe

Iaurtul poate fi foarte sănătos. Totuși, cele pe care le găsim în magazine sunt slabe în grăsimi, dar cu mult zahăr pentru a compensa gustul care provine din grăsimi.

În plus, multe iaurturi nu au bacteria probiotică, ceea ce înseamnă un minus pentru sănătatea noastră.